Helyi média átalakulása a változó üzleti környezetben

Szabó Fanni (2022) Helyi média átalakulása a változó üzleti környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szabó_Fanni_P5B3KA.pdf] PDF
Szabó_Fanni_P5B3KA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szabó_Fanni.pdf] PDF
BA_O_Szabó_Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (208kB)
[thumbnail of Szabó Fanni_GM_VM.pdf] PDF
Szabó Fanni_GM_VM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)
[thumbnail of Szabó Fanni bírálat.pdf] PDF
Szabó Fanni bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája egy hazai, közvetett önkormányzati tulajdonú kisvállalkozás stratégiai elemzése. A fogyasztói igények megváltozásának felismerésével A Debrecen TV 2016-ban váltott arculatot, ezzel megalapozva a versenyszférában való fennmaradását. Hogy megértsük és elemezni tudjuk a stratégia váltást, először a téma elméleti megközelítésével alapozom meg kutatásom szakmai hátterét. Itt bővebben kitértem a stratégiára mint fogalomra, illetve ennek különböző elemzési módszereire, mint például a külső és belső üzleti környezet elemzés és porfólió elemzés. Ezután röviden körüljártam a KKV-k jelenlegi helyzetét, majd a kutatás előkészítéseként bemutattam a a dolgozatban tárgyalt vállalathoz szorosan kapcsoló területet, vagyis a médiát. Ezután bemutattam a Médiacentrum Debrecen Kft-t, mely a kutatásom fő témája. Bővebben kitérek a megalakult 5 különböző divízióra, melyek: Debrecen TV, rádió, Dehir.hu, Médiaműhely és a Korzó. Ezek mind a média egy-egy területét fedik le. A kutatás módszertanilag vegyes volt, hiszen kvalitatív és kvantitatív elemzést egyaránt végeztem. A kvalitatív elemzés interjúkból és stratégiai elemzésekből állt, míg a kvantitatív kutatásban számszerű adatokkal (Kiegészítő mellékletek) dolgoztam. Így végül a kutatási részt három nagyobb egységre bontottam: külső környezet elemzés (PESTEL), összetett elemzés (SWOT és BCG mátrix), illetve az árbevétel változása. A külső környezet elemzésénél még fontosnak tartottam megemlíteni a Covid-19 járványt és annak a vállalatra gyakorolt hatásait. Dolgozatomban arra voltam kíváncsi, hogy jelenleg hogyan néz ki a vállalkozás, milyen helyet tölt be a piacon. Mivel úgy éreztem hogy egyetlen kutatási kérdéssel erre nem kapok kielégítő választ, ezért több minden is megfogalmazódott bennem, így a kutatásra támaszkodva három különböző kutatási kérdést válaszoltam meg, melyeket a dolgozat utolsó fejezetében összegzésként mutattam be.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arculattervezés, BCG mátrix, média, SWOT-elemzés, üzleti stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:43
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet