Szabó Fanni (2022) Helyi média átalakulása a változó üzleti környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szabó_Fanni_P5B3KA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Szabó_Fanni.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (208kB) |
|
PDF
Szabó Fanni_GM_VM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (164kB) |
|
PDF
Szabó Fanni bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája egy hazai, közvetett önkormányzati tulajdonú kisvállalkozás stratégiai elemzése. A fogyasztói igények megváltozásának felismerésével A Debrecen TV 2016-ban váltott arculatot, ezzel megalapozva a versenyszférában való fennmaradását. Hogy megértsük és elemezni tudjuk a stratégia váltást, először a téma elméleti megközelítésével alapozom meg kutatásom szakmai hátterét. Itt bővebben kitértem a stratégiára mint fogalomra, illetve ennek különböző elemzési módszereire, mint például a külső és belső üzleti környezet elemzés és porfólió elemzés. Ezután röviden körüljártam a KKV-k jelenlegi helyzetét, majd a kutatás előkészítéseként bemutattam a a dolgozatban tárgyalt vállalathoz szorosan kapcsoló területet, vagyis a médiát. Ezután bemutattam a Médiacentrum Debrecen Kft-t, mely a kutatásom fő témája. Bővebben kitérek a megalakult 5 különböző divízióra, melyek: Debrecen TV, rádió, Dehir.hu, Médiaműhely és a Korzó. Ezek mind a média egy-egy területét fedik le. A kutatás módszertanilag vegyes volt, hiszen kvalitatív és kvantitatív elemzést egyaránt végeztem. A kvalitatív elemzés interjúkból és stratégiai elemzésekből állt, míg a kvantitatív kutatásban számszerű adatokkal (Kiegészítő mellékletek) dolgoztam. Így végül a kutatási részt három nagyobb egységre bontottam: külső környezet elemzés (PESTEL), összetett elemzés (SWOT és BCG mátrix), illetve az árbevétel változása. A külső környezet elemzésénél még fontosnak tartottam megemlíteni a Covid-19 járványt és annak a vállalatra gyakorolt hatásait. Dolgozatomban arra voltam kíváncsi, hogy jelenleg hogyan néz ki a vállalkozás, milyen helyet tölt be a piacon. Mivel úgy éreztem hogy egyetlen kutatási kérdéssel erre nem kapok kielégítő választ, ezért több minden is megfogalmazódott bennem, így a kutatásra támaszkodva három különböző kutatási kérdést válaszoltam meg, melyeket a dolgozat utolsó fejezetében összegzésként mutattam be.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | arculattervezés, BCG mátrix, média, SWOT-elemzés, üzleti stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:43 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |