Az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása

Cseh Viktória (2022) Az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Cseh_Viktória_UQ822O.pdf] PDF
Cseh_Viktória_UQ822O.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Cseh_Viktória.pdf] PDF
BA_O_Cseh_Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (346kB)
[thumbnail of Cseh Viktória.pdf] PDF
Cseh Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)
[thumbnail of BA_B_Cseh_Viktoria.pdf] PDF
BA_B_Cseh_Viktoria.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (175kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom központi témája az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása. A dolgozat célja, hogy feltárjam, az érzékszervekre ható külső tényezők, hogyan hatnak a vásárlókra, miként befolyásolják a döntéseiket és vásárlási, fogyasztási szokásaikat és milyen marketingstratégiák építhetők erre. A kutatási kérdéseim arra irányultak, hogy az egyes tényezők milyen viselkedést, érzéseket váltanak ki az emberekből, és ezt a vállalatok hogyan tudják üzleti előnyökre konvertálni. A kutatásomhoz kvalitatív módszertant alkalmaztam, azon belül is kísérletet végeztem, amit félig strukturált interjúval egészítettem ki. A kísérletet heterogén mintán keresztül végeztem el 16 személlyel, két különböző helyszínen, otthoni körülmények között, illetve a Starbucksban. A kísérlet során az előre elkészített interjúkérdések mentén haladva az alanyok saját véleményt és érzéseket is megfogalmaztak mind a két helyszínen. A kísérlet során a már feltárt irodalmi kutatások eredményeivel alátámasztva, illetve ezeket kiegészítve vizsgáltam meg, hogy az érzékszervi marketing milyen mértékben van hatással a fogyasztókra. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy valóban van hatása az érzékszervi marketingnek, mert ezzel hosszú távú, lojális fogyasztókra tudnak azok a cégek szert tenni, amelyek ezt a marketingstratégiát alkalmazzák.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Szilárd Fazekas
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzékszervek, érzékszervi marketing, fogyasztói magatartás, innováció, marketing, marketingstratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:43
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet