Cseh Viktória (2022) Az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Cseh_Viktória_UQ822O.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Cseh_Viktória.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (346kB) |
|
PDF
Cseh Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (160kB) |
|
PDF
BA_B_Cseh_Viktoria.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (175kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom központi témája az érzékszervi marketing fogyasztóra gyakorolt hatása. A dolgozat célja, hogy feltárjam, az érzékszervekre ható külső tényezők, hogyan hatnak a vásárlókra, miként befolyásolják a döntéseiket és vásárlási, fogyasztási szokásaikat és milyen marketingstratégiák építhetők erre. A kutatási kérdéseim arra irányultak, hogy az egyes tényezők milyen viselkedést, érzéseket váltanak ki az emberekből, és ezt a vállalatok hogyan tudják üzleti előnyökre konvertálni. A kutatásomhoz kvalitatív módszertant alkalmaztam, azon belül is kísérletet végeztem, amit félig strukturált interjúval egészítettem ki. A kísérletet heterogén mintán keresztül végeztem el 16 személlyel, két különböző helyszínen, otthoni körülmények között, illetve a Starbucksban. A kísérlet során az előre elkészített interjúkérdések mentén haladva az alanyok saját véleményt és érzéseket is megfogalmaztak mind a két helyszínen. A kísérlet során a már feltárt irodalmi kutatások eredményeivel alátámasztva, illetve ezeket kiegészítve vizsgáltam meg, hogy az érzékszervi marketing milyen mértékben van hatással a fogyasztókra. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy valóban van hatása az érzékszervi marketingnek, mert ezzel hosszú távú, lojális fogyasztókra tudnak azok a cégek szert tenni, amelyek ezt a marketingstratégiát alkalmazzák.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | érzékszervek, érzékszervi marketing, fogyasztói magatartás, innováció, marketing, marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:43 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |