A magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívások, valamint lehetséges növekedés marketing tevékenységen keresztül

Andó Benedek (2022) A magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívások, valamint lehetséges növekedés marketing tevékenységen keresztül. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Andó Benedek_W15YN8_Szakdolgozat.pdf] PDF
Andó Benedek_W15YN8_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Andó Benedek_W15YN8_Vezetői összefoglaló.pdf] PDF
Andó Benedek_W15YN8_Vezetői összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (164kB)
[thumbnail of Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat.pdf] PDF
Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (930kB)
[thumbnail of ando_benedek_W15YN8.pdf] PDF
ando_benedek_W15YN8.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Abstract

A dolgozat során a magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívásokat vizsgáltam meg. Kitértem a fogyasztói magatartásokra a labdarúgás területén, ezen belül is, hogy melyek a legfőbb visszatartó erők a mérkőzésre járás szempontjából, és hogy ezeket hogyan lehetne csökkenteni. Megvizsgáltam a marketingkommunikációs eszközöket az online és az offline lehetőségek szempontjából is. Továbbá szó esik még a márkaépítésről és a márkaértéről is a dolgozatban. A kutatás célja, hogy feltárásra kerüljenek azok a tényezők, melyek visszatartják az embereket a mérkőzésektől, valamint hogy ezeket a komponenseket hogyan lehetne csökkenteni. Mindezek mellett górcső alá veszem, hogy mely intézkedésekkel lehetne még népszerűbbé tenni a sporteseményeket. Vegyes kutatást alkalmaztam, mely során a kérdőívet 157-en töltötték ki, a kvalitatív kutatás során pedig három félig strukturált interjút készítettem. Végül fény derült arra, hogy a közösség hiánya és a sikeresség a két leginkább befolyásoló tényező. Továbbá hatást gyakorló faktort jelent még a nem megfelelő infrastruktúra a stadionok körül és a csekély jelenlét a közösségi média felületeken a csapatok és a szövetség részéről.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Máté Bálint
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, márkaépítés, sport, sportmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2023. Apr. 20. 15:41
Last Modified: 2023. Apr. 20. 15:41

Actions (login required)

View Item View Item