A magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívások, valamint lehetséges növekedés marketing tevékenységen keresztül

Andó Benedek (2022) A magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívások, valamint lehetséges növekedés marketing tevékenységen keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Andó Benedek_W15YN8_Szakdolgozat.pdf] PDF
Andó Benedek_W15YN8_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Andó Benedek_W15YN8_Vezetői összefoglaló.pdf] PDF
Andó Benedek_W15YN8_Vezetői összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (164kB)
[thumbnail of Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat.pdf] PDF
Záróvizsga szakdolgozat bírálat és javaslat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (930kB)
[thumbnail of ando_benedek_W15YN8.pdf] PDF
ando_benedek_W15YN8.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat során a magyar labdarúgó mérkőzések nézőszámaival kapcsolatos kihívásokat vizsgáltam meg. Kitértem a fogyasztói magatartásokra a labdarúgás területén, ezen belül is, hogy melyek a legfőbb visszatartó erők a mérkőzésre járás szempontjából, és hogy ezeket hogyan lehetne csökkenteni. Megvizsgáltam a marketingkommunikációs eszközöket az online és az offline lehetőségek szempontjából is. Továbbá szó esik még a márkaépítésről és a márkaértéről is a dolgozatban. A kutatás célja, hogy feltárásra kerüljenek azok a tényezők, melyek visszatartják az embereket a mérkőzésektől, valamint hogy ezeket a komponenseket hogyan lehetne csökkenteni. Mindezek mellett górcső alá veszem, hogy mely intézkedésekkel lehetne még népszerűbbé tenni a sporteseményeket. Vegyes kutatást alkalmaztam, mely során a kérdőívet 157-en töltötték ki, a kvalitatív kutatás során pedig három félig strukturált interjút készítettem. Végül fény derült arra, hogy a közösség hiánya és a sikeresség a két leginkább befolyásoló tényező. Továbbá hatást gyakorló faktort jelent még a nem megfelelő infrastruktúra a stadionok körül és a csekély jelenlét a közösségi média felületeken a csapatok és a szövetség részéről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, márkaépítés, sport, sportmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 15:41
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 15:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet