Lakatos Panna (2021) A marketing területei, módszerei. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
| 
              
PDF
 Lakatos_Panna Záró dolgozat _.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB)  | 
          |
| 
              
PDF
 zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk Lakatos Panna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (331kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Lakatos Panna.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (133kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Lakatos Panna záródolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (127kB)  | 
          |
| 
              
PDF
 lakatos_panna_fuxw9b.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (99kB)  | 
          
Absztrakt (kivonat)
A záró dolgozatomban bemutatom a marketing területeit, illetve a módszereit. Kifejtem a marketing alap koncepciót, a marketing stratégiát egy vállalatnál, illetve bemutatom a piacszegmentációt. A marketing alapkoncepciók a következők: Termelés orientált koncepció, mely során a vállalat a termelésre koncentrál, a célja az, hogy minél hatékonyabban termeljen és ezzel versenyelőnyt szerezzen a piacon.Termékorientált koncepció során a vállalat a termékre koncentrál, a céljuk az, hogy minél jobb, minél minőségibb terméket hozzanak létre, ezért a vállalat a termékfejlesztésre koncentrálja legtöbb energiáját. Értékesítésorientált koncepció során, a legjobban talán úgy tudnám bemutatni, hogy a vállalatot a mindenáron eladni szemlélet jellemzi.Marketing vagy vevőorientált koncepció során a vállalat teljes mértekben a vevőre koncentrál, az a legfontosabb neki, hogy a lehető legjobb terméket vagy szolgáltatást fejlesszen ki a vevő számára.Vállalati piacorientáció szinte minden vállalati működést átjáró alapstílus, melynek 4 hipotézist állítottak fel. Társadalom központú koncepció során a vállalat legfőbb célja, hogy vegye számba a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit. A holisztikus koncepció mindamellett, hogy tovább viszi a társadalomközpontú szemlélet minden elvét, kibővül a kapcsolat és belső marketinggel.A marketingstratégiának bemutatom a stratégiai típusait, 3 csoportra osztva: Az első a Porter féle stratégiák, amelyeken belül elemzem a költségvezető stratégiákat, a differenciáló stratégiákat, illetve szót ejtek a szakosodó/ fókuszáló stratégiákról. A második a piaci helyzettől függő stratégiák, amelyeken belül ismertetem a 3 alaphelyzetet, ami nem más, mint a piacvezető alaphelyzet, a piaci kihívók alaphelyzet és az utolsó a piac követők alaphelyzete. A harmadik és egyben az utolsó a piaci stratégiák, melyeket szintén csoportokra bontottam, pontosabban 5 csoportra.Bemutatom még a dolgozatomban a marketing mixet, elemzem a 4P-t illetve kifejtettem a további 3P-t azaz a 7P-t. Kifejtem a marketing kommunikáció és a direkt marketing fontosságát, majd elemzem a kutatási módszereket is, illetve az azokat befolyásoló tényezőkről is szót ejtek. A kutatási módszereken belül bemutatom a szekunder illetve a primer kutatási módszereket is, majd a primer kutatás 2 csoportkát is bemutatom, ami a kvalitatív illetve a kvantitatív kutatás. Utolsóként kifejtem egy kis csoportját a piacszegmentációnak, megmutatom a folyamatát illetve az általános piacszegmentálást. Sajnos a dolgozat terjedelmi kikötése miatt, nem tudtam bemutatni a további piacszegmentálás lépésit ide érte az STP modellt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | 3P modell, 7P modell, direkt marketing, marketing, marketingkommunikáció | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 15:30 | 
| Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 15:30 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        
        
