Egy működő vállalatirányítási rendszer fejlesztési lehetőségei, kiemelt tekintettel a vevő-szolgáltató közötti kommunikációra Belső

Bodó László (2023) Egy működő vállalatirányítási rendszer fejlesztési lehetőségei, kiemelt tekintettel a vevő-szolgáltató közötti kommunikációra Belső. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bodó_László_KIO7OK.pdf] PDF
Bodó_László_KIO7OK.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 28..

Download (4MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem - BM HEROS.pdf] PDF
Titkosítási kérelem - BM HEROS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (70kB)
[thumbnail of SZTK_O_Bodó_László.pdf] PDF
SZTK_O_Bodó_László.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 28..

Download (329kB)
[thumbnail of Bodó László-mérnök-közgazdász.pdf] PDF
Bodó László-mérnök-közgazdász.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (328kB)
[thumbnail of SZTK_B_Bodó_László.pdf] PDF
SZTK_B_Bodó_László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (180kB)

Absztrakt (kivonat)

Modern korunk legnagyobb értékkel bíró nem kézzelfogható elemei az információk és adatok. Mindennapunkat behálózza az ismeretszerzésre való vágy, a tudatos és tudattalan adat és információszolgáltatás. Felgyorsult világunkban minden minket érintő, hozzánk kapcsolódó, néhány esetben tőlünk teljesen független folyamatról, eseményről, folyamatos visszacsatolásra, helyzetjelentésre van szükségünk, a tervezhetőség és szervezhetőség érdekében, vagy csak úgy általánosságban. Kialakul egy adott szintű úgynevezett információéhség, amely szélsőséges esetben kóros szintet is elérhet. (Balázs , 2021)Egy magyarországi állami tulajdonú gazdasági társaság kirendeltségvezetői beosztásában lévő mérnökként naponta találkozom munkám folyamán az adott munkaszervezéshez kapcsolódó adat- és információhalmaz szétszórtságával. Sok esetben a megfelelő erőforrás elosztásához a szükséges adatokat különböző források felkutatásával és adatbázisok harmonizálásával lehetséges elérni, amely sok időt emészt fel és hibát, duplikációt is eredményezhet. Ebből fakadóan több esetben komplikációk adódhatnak, ennek okán lokálisan kialakítottam egy belső rendszert, amellyel munkatársaim és én is dolgoztam. A rendszer nem volt tökéletes, de magában hordozza a fejlődési potenciált. Az általam vizsgált cég tevékenységét tekintve sürgősségi gépjárművek tervezésével, gyártásával és karbantartásával foglalkozik. Legnagyobb megrendelői és ügyfelei közé tartozik a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, az Országos Mentőszolgálat, a Rendőrség és a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága. Mivel az ügyfélkör döntő része állami szektorba tartozó rendvédelmi szervezet, akik sok esetben belső zárt hálózatot és rendszert tartanak fent járműveik utánkövetésére. A vállalat által gyártott gépjárművek garanciális és garancián túli javításának és karbantartásának megszervezését támogató vállalatirányítási rendszer (Enterprise Resource Planning; a továbbiakban: ERP), az ügyfelek zárt és eltérő rendszeréből adódóan nincsenek összekötve, szinkronizálva és harmonizálva. Ennek következtében sok esetben dezinformáció, valamint félreértéseken alapuló szervezés is előfordulhat. A gyártó által üzemeltetett szoftver lehetőséget biztosít további, egyedi igényekhez igazított fejlesztésekre, amelyek nagyban javítanák az ügyfél és szolgáltató közötti átfogó információmegosztás hatékonyságát.Életből szerzett tapasztalataink rávilágítottak arra, hogy az információ korát éljük napjainkban, mégis a különböző csatornák és kódok használatával rengeteg információ vész el kódolás vagy dekódolás közben. Ennek következtében nagymértékben lassul, olykor megáll az adott folyamat, mely óhatatlanul pénzügyi veszteséget és pazarló működést eredményez. A gazdaságos és hatékony működés biztosításához napjainkban elengedhetetlen a felhasználóbarát alkalmazások és beviteli képernyőfelületek kialakítása, melyek megfelelő mennyiségű és minőségű információt biztosítanak mind az ügyfél, mind pedig a szolgáltató munkatársai számára. Mérhető mutatóként napjainkban a munkaergonómiát is figyelembe véve javítható a felhasználók kényelme, ez által másodlagos hatékonyság növekedés is elérhető egyszerű és letisztult felületek működtetésével. Egy ilyen rendszer kialakítása és bevezetése jelentős forrásigénnyel jár a kezdeti időszakban, de a hosszútávú megtérülése nem csak gazdasági vetületben, hanem hatékonyság növekedésben és nem utolsó sorban ügyfélelégedettségben is mérhető. Bár jelenleg a BM HEROS LEK Kft. és a BM OKF között keretszerződés alapján történik a szolgáltatások igénybevétele és nyújtása, mégis indokolt az ügyfélelégedettség növelése azok jövőbeli megtartása, esetleg bővülése érdekében. Egy jól működő vállalatirányítási rendszer lehetővé teszi a nagyobb méretű és diverzifikált flották kezelését, ezáltal az új piacokra történő nyitási lehetőséget. Továbbá kijelenthető, hogy egy hatékonyan működő rendszer alkalmazása mindkét fél számára pénzügyi előnyt, illetve erőforrás gazdálkodási javulást eredményezhet, amely hosszú távú kitekintéssel akár több milliárd forint összegű megtakarítást vonhat maga után egy ilyen jelentős méretű, évről-évre öregedő és vegyes összetételű gépjárműflotta kezelése esetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, beszámoló, ERP rendszerek, folyamatmenedzsment, infokommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:59
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet