Effects of social media on brand awareness: A case study of Ryanair

Coko Lejla (2023) Effects of social media on brand awareness: A case study of Ryanair. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Coko_Lejla_CR5O08.pdf] PDF
Coko_Lejla_CR5O08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (778kB)
[thumbnail of BA_O_Coko_Lejla.pdf] PDF
BA_O_Coko_Lejla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (156kB)
[thumbnail of Coco_Lejla_thesis assessment.pdf] PDF
Coco_Lejla_thesis assessment.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)
[thumbnail of ba_b_coko_lejla.pdf] PDF
ba_b_coko_lejla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (97kB)

Absztrakt (kivonat)

With the rise of the internet and the creation of social media platforms, the whole world got impacted in one way or another. In this technological age, the first thing people do when they open their eyes is going to social media and check what is new with their friends and family. It became a way to stay relevant and connected to the world. Knowing how much impact social media has on people’s everyday lives, brands and corporations took that opportunity and created a new way to bring awareness to themselves. Thanks to this, companies can engage directly with a bigger audience and market their products and services in a more personal way. The effect social media has on companies, customers, and marketing strategies is significant and the impact will not be slowing down anytime soon. The aim of this research is to see what effect social media has on Ryanair’s brand awareness. The first part of the research will present a literature review with important definitions and terminologies that will create a base for further research. The second part of the research will present the primary results and data collected and will give answers to the research questions.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészárosné Kóris Rita
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Skaljic Seid
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand, brand awareness, Ryanair, Social media, social media marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:52
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet