Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában

dr. Brauswetterné Papp Éva (2023) Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of GQ764Y Szakdolgozat Brauswetterné Papp Éva.pdf]
Előnézet
PDF
GQ764Y Szakdolgozat Brauswetterné Papp Éva.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilvánossá tétel.pdf] PDF
Nyilvánossá tétel.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (277kB)
[thumbnail of Bírálat GQ764Y.pdf] PDF
Bírálat GQ764Y.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Dr Brauswetterné Papp Éva.pdf] PDF
Dr Brauswetterné Papp Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom oka praktikus jellegű, hiszen olyan kutatási területre fókuszál, mely eredményeknek a későbbiekben egy bizonyos köznevelési intézményben gyakorlati haszna is lehet. Jelenleg intézményvezetőként dolgozom, és a legfontosabb feladatom felkutatni azokat a lehetőségeket az intézményen belül, melyek hozzájárulnak az iskola fejlődéséhez. Alapelvem az, hogy hosszútávon csakis úgy lehet magas színvonalú intézményt működtetni, ha a vezetés kiemelten odafigyel a humán erőforrásra, és ezzel párhuzamosan alkalmazkodik a külső körülményekhez. Jelen dolgozat a humán erőforrásra koncentrál, elsősorban az emberi erőforrás megtartásának eszközeit vizsgálja. Kiemelten kezeli az intézmény ,,középvezetőinek”, a munkaközösségvezetőknek szerepét a rendszerben. Ők azok a ,,hídemberek”, akik összekapcsolják a munkavállalókat és a vezetést. Minden információáramlás, mindkét irányban rajtuk keresztül történik. Szerepük kiemelten fontos, helyzetkezelésük, kommunikációjuk, érzelmi intelligenciájuk meghatározó ebben a mikroközösségben. Ezért fontos számomra feltárni azokat a területeket, melyek segítik ezt a munkát, továbbá megismerni azokat a tulajdonságaikat, melyek fejlesztése, finomítása előrevivő az egész szervezet szempontjából. Bemutatom azokat a módszereket, melyek kutatásomat segítették, kitérve azok pozitív és negatív tapasztalataira, relevanciájára. Ismertetem a mintavételi eljárás menetét és annak eredményességét. A dolgozat zárórészében számba veszem a kutatás eredményeit, megállapítom a hipotézisek helytállóságát és a jövőre vonatkozó javaslataimat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dombóvári Gyuláné
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Göndör András
Belső
óraadó tanár; Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi intelligencia, fluktuáció, közoktatás, stratégiai tervezés, vezetői készség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:52
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:52
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44276

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet