Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában

Brauswetterné Papp dr. Éva (2023) Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of GQ764Y Szakdolgozat Brauswetterné Papp Éva.pdf]
Preview
PDF
GQ764Y Szakdolgozat Brauswetterné Papp Éva.pdf

Download (2MB) | Preview
[thumbnail of Nyilvánossá tétel.pdf] PDF
Nyilvánossá tétel.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (277kB)
[thumbnail of Bírálat GQ764Y.pdf] PDF
Bírálat GQ764Y.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Dr Brauswetterné Papp Éva.pdf] PDF
Dr Brauswetterné Papp Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (197kB)

Abstract

Témaválasztásom oka praktikus jellegű, hiszen olyan kutatási területre fókuszál, mely eredményeknek a későbbiekben egy bizonyos köznevelési intézményben gyakorlati haszna is lehet. Jelenleg intézményvezetőként dolgozom, és a legfontosabb feladatom felkutatni azokat a lehetőségeket az intézményen belül, melyek hozzájárulnak az iskola fejlődéséhez. Alapelvem az, hogy hosszútávon csakis úgy lehet magas színvonalú intézményt működtetni, ha a vezetés kiemelten odafigyel a humán erőforrásra, és ezzel párhuzamosan alkalmazkodik a külső körülményekhez. Jelen dolgozat a humán erőforrásra koncentrál, elsősorban az emberi erőforrás megtartásának eszközeit vizsgálja. Kiemelten kezeli az intézmény ,,középvezetőinek”, a munkaközösségvezetőknek szerepét a rendszerben. Ők azok a ,,hídemberek”, akik összekapcsolják a munkavállalókat és a vezetést. Minden információáramlás, mindkét irányban rajtuk keresztül történik. Szerepük kiemelten fontos, helyzetkezelésük, kommunikációjuk, érzelmi intelligenciájuk meghatározó ebben a mikroközösségben. Ezért fontos számomra feltárni azokat a területeket, melyek segítik ezt a munkát, továbbá megismerni azokat a tulajdonságaikat, melyek fejlesztése, finomítása előrevivő az egész szervezet szempontjából. Bemutatom azokat a módszereket, melyek kutatásomat segítették, kitérve azok pozitív és negatív tapasztalataira, relevanciájára. Ismertetem a mintavételi eljárás menetét és annak eredményességét. A dolgozat zárórészében számba veszem a kutatás eredményeit, megállapítom a hipotézisek helytállóságát és a jövőre vonatkozó javaslataimat.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: érzelmi intelligencia, fluktuáció, közoktatás, stratégiai tervezés, vezetői készség
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2023. Apr. 20. 14:52
Last Modified: 2023. Apr. 20. 14:52
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44276

Actions (login required)

View Item View Item