Brauswetterné Papp dr. Éva (2023) Az érzelmi intelligencia szerepe egy köznevelési intézmény középvezetőinek gyakorlatában. Faculty of Finance and Accountancy.
Preview |
PDF
GQ764Y Szakdolgozat Brauswetterné Papp Éva.pdf Download (2MB) | Preview |
![]() |
PDF
Nyilvánossá tétel.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (277kB) |
![]() |
PDF
Bírálat GQ764Y.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Dr Brauswetterné Papp Éva.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (197kB) |
Abstract
Témaválasztásom oka praktikus jellegű, hiszen olyan kutatási területre fókuszál, mely eredményeknek a későbbiekben egy bizonyos köznevelési intézményben gyakorlati haszna is lehet. Jelenleg intézményvezetőként dolgozom, és a legfontosabb feladatom felkutatni azokat a lehetőségeket az intézményen belül, melyek hozzájárulnak az iskola fejlődéséhez. Alapelvem az, hogy hosszútávon csakis úgy lehet magas színvonalú intézményt működtetni, ha a vezetés kiemelten odafigyel a humán erőforrásra, és ezzel párhuzamosan alkalmazkodik a külső körülményekhez. Jelen dolgozat a humán erőforrásra koncentrál, elsősorban az emberi erőforrás megtartásának eszközeit vizsgálja. Kiemelten kezeli az intézmény ,,középvezetőinek”, a munkaközösségvezetőknek szerepét a rendszerben. Ők azok a ,,hídemberek”, akik összekapcsolják a munkavállalókat és a vezetést. Minden információáramlás, mindkét irányban rajtuk keresztül történik. Szerepük kiemelten fontos, helyzetkezelésük, kommunikációjuk, érzelmi intelligenciájuk meghatározó ebben a mikroközösségben. Ezért fontos számomra feltárni azokat a területeket, melyek segítik ezt a munkát, továbbá megismerni azokat a tulajdonságaikat, melyek fejlesztése, finomítása előrevivő az egész szervezet szempontjából. Bemutatom azokat a módszereket, melyek kutatásomat segítették, kitérve azok pozitív és negatív tapasztalataira, relevanciájára. Ismertetem a mintavételi eljárás menetét és annak eredményességét. A dolgozat zárórészében számba veszem a kutatás eredményeit, megállapítom a hipotézisek helytállóságát és a jövőre vonatkozó javaslataimat.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | érzelmi intelligencia, fluktuáció, közoktatás, stratégiai tervezés, vezetői készség |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2023. Apr. 20. 14:52 |
Last Modified: | 2023. Apr. 20. 14:52 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44276 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |