Csukárdi Rajmund Olivér (2023) Banki rendszerek, elektronikus pénzügyi szolgáltatások a CIB Banknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
csukardi_rajmund_oliver_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (276kB) |
|
PDF
avdhA8-cff79ff6-58f8-451a-be47-f223e79274e1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (539kB) |
|
PDF
Csukárdi Rajmund_szakdolgozat-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (229kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Csukárdi Rajmund Olivér.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (166kB) |
Absztrakt (kivonat)
A banki rendszerek életünk láthatatlan mozgatórugói, mindennapjaink szerves része. A téma jelentőségét mutatja, hogy ebben a rohanó tempóban fejlődő iparágban fontos annak a megértése, hova is halad ez az ágazat. Ehhez egy pillanatra meg kell állni, elgondolkozni és felülvizsgálni: honnan ered, hol tart most; így van lehetőség következtetni arra, merre tart a fejlődés, és milyen új felfedezések várnak ránk. Dolgozatom fő célja és kutatási kérdése, hogy választ találjak arra, merre halad a banki informatika, és áttekintsem, milyen tényezőkből lehet erre következtetni. Dolgozatom első felében egy rövid szakirodalmi visszatekintést teszek. Főbb pontjai érintik, hogy az elektronikus banki szolgáltatások milyen módon alakultak ki a ma is ismert formájukban, mi késztette a bankokat arra, hogy az informatikát és a modern technikát szerves részévé tegyék működésüknek, a fejlődés irányába milyen tényezők befolyásolták a pénzintézeteket. Megvizsgálásra kerül, hogy jelen állás, és a rendelkezésre álló információk, tudásunk szerint a bankokat milyen rendszerek segítik informatikai szinten. Ezen információkat, adatokat szakirodalmi hivatkozásokból, kutatásokból támasztom alá. Végül dolgozatom fő részében először bemutatom kvantitatív, online kérdőíves kutatásom eredményeit, melynek fókuszában a válaszadók banki szokásainak, az egyes banki csatornák (elektronikus, személyes, call center) használatának megoszlása és preferenciája álltak. Ezután egy konkrét példán, egy probléma elemzésén keresztül bemutatom a SOA rendszer működését a CIB Bank mobilapplikációjának architekturális elhelyezésén keresztül. Ezen a példán keresztül szemléltetem, hogy mennyire fontos a bankoknak, ügyfeleiknek az egyes szolgáltatásoknak az elektronikus csatornán (mobilapplikáció) keresztül való elérése. Összegzésképp, az eddig megismert részek esszenciája alapján megpróbálok hipotéziseket, predikciókat megfogalmazni, merre halad az iparág, mit hoz ezen a területen a jövő, milyen utak, lehetőségek állnak a banki szolgáltatások előtt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, bank informatikai rendszerei, banki rendszerek, banktörténet, kereskedelmi bank(ok) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:51 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |