Banki rendszerek, elektronikus pénzügyi szolgáltatások a CIB Banknál

Csukárdi Rajmund Olivér (2023) Banki rendszerek, elektronikus pénzügyi szolgáltatások a CIB Banknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of csukardi_rajmund_oliver_szakdolgozat.pdf] PDF
csukardi_rajmund_oliver_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of összefoglalás.pdf] PDF
összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (276kB)
[thumbnail of avdhA8-cff79ff6-58f8-451a-be47-f223e79274e1.pdf] PDF
avdhA8-cff79ff6-58f8-451a-be47-f223e79274e1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (539kB)
[thumbnail of Csukárdi Rajmund_szakdolgozat-biralat.pdf] PDF
Csukárdi Rajmund_szakdolgozat-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Csukárdi Rajmund Olivér.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_Csukárdi Rajmund Olivér.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)

Absztrakt (kivonat)

A banki rendszerek életünk láthatatlan mozgatórugói, mindennapjaink szerves része. A téma jelentőségét mutatja, hogy ebben a rohanó tempóban fejlődő iparágban fontos annak a megértése, hova is halad ez az ágazat. Ehhez egy pillanatra meg kell állni, elgondolkozni és felülvizsgálni: honnan ered, hol tart most; így van lehetőség következtetni arra, merre tart a fejlődés, és milyen új felfedezések várnak ránk. Dolgozatom fő célja és kutatási kérdése, hogy választ találjak arra, merre halad a banki informatika, és áttekintsem, milyen tényezőkből lehet erre következtetni. Dolgozatom első felében egy rövid szakirodalmi visszatekintést teszek. Főbb pontjai érintik, hogy az elektronikus banki szolgáltatások milyen módon alakultak ki a ma is ismert formájukban, mi késztette a bankokat arra, hogy az informatikát és a modern technikát szerves részévé tegyék működésüknek, a fejlődés irányába milyen tényezők befolyásolták a pénzintézeteket. Megvizsgálásra kerül, hogy jelen állás, és a rendelkezésre álló információk, tudásunk szerint a bankokat milyen rendszerek segítik informatikai szinten. Ezen információkat, adatokat szakirodalmi hivatkozásokból, kutatásokból támasztom alá. Végül dolgozatom fő részében először bemutatom kvantitatív, online kérdőíves kutatásom eredményeit, melynek fókuszában a válaszadók banki szokásainak, az egyes banki csatornák (elektronikus, személyes, call center) használatának megoszlása és preferenciája álltak. Ezután egy konkrét példán, egy probléma elemzésén keresztül bemutatom a SOA rendszer működését a CIB Bank mobilapplikációjának architekturális elhelyezésén keresztül. Ezen a példán keresztül szemléltetem, hogy mennyire fontos a bankoknak, ügyfeleiknek az egyes szolgáltatásoknak az elektronikus csatornán (mobilapplikáció) keresztül való elérése.   Összegzésképp, az eddig megismert részek esszenciája alapján megpróbálok hipotéziseket, predikciókat megfogalmazni, merre halad az iparág, mit hoz ezen a területen a jövő, milyen utak, lehetőségek állnak a banki szolgáltatások előtt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bank informatikai rendszerei, banki rendszerek, banktörténet, kereskedelmi bank(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:51
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet