Dévényi Zita (2023) Összefüggések a szervezeti szocializáció, a munkavállalói elégedettség és a szervezeti elköteleződés között az IT szektorban. Faculty of Finance and Accountancy.
![]() |
PDF
Dévényi_Zita_GVQ4NX.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Dévényi_Zita.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (157kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Dévényi_Zita.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Bírálat_DévényiZ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (166kB) |
Abstract
A jelenlegi munkaerőpiaci versenyben az informatikus hiányszakmának számít. Ezért a jó szakemberek felkutatása és megtartása rendkívül fontos a vállalatok számára. Céljuk a dolgozóikat hosszú távra elkötelezetté tenni, és ennek érdekében a munkahelyet minél vonzóbbá tenni. Szakdolgozatomban összefüggéseket kerestem a szervezeti szocializáció, a munkavállalói elégedettség és a szervezet iránti elköteleződés között és a vizsgálatok eszközéül egy kérdőíves módszert, illetve egy mélyinterjút is alkalmaztam. Két fő modellel dolgoztam, az egyik Herzberg kéttényezős modellje, a másik pedig Meyer és Allen három komponens modellje (TCM) volt. A kutatásom célja az összefüggések keresése, feltárása volt, ugyanakkor szerettem volna azt is kideríteni, hogy a megkérdezett informatikusok körében a TCM három pillére közül melyik a dominánsabb. Ahhoz, hogy teljes és átfogó képet kapjak, egy mélyinterjút is készítettem. Végül a kutatásaim eredményeit összegeztem, kiértékeltem és levontam belőle a következtetéseimet.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | dolgozók elégedettségi vizsgálata, elégedettség, elkötelezettség, information technology, szocializáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2023. Apr. 20. 14:51 |
Last Modified: | 2023. Apr. 20. 14:51 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |