A BioTechUSA térhódításai az étrend-kiegészítők piacán marketingstratégiai szempontból

Laták Alexa (2023) A BioTechUSA térhódításai az étrend-kiegészítők piacán marketingstratégiai szempontból. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Laták Alexa - Záródolgozat.pdf] PDF
Laták Alexa - Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Laták Alexa.pdf] PDF
Laták Alexa.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (696kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom elején egy nagyon izgalmas kérdést vetettem fel, amire dolgozatom is épült. Célkitűzésként először a megnövekedett fogyasztói igények okait tártam fel az étrendkiegészítőkkel kapcsolatban, ezután a fogyasztói magatartás változását vizsgáltam, majd a későbbiekben sorra vettem az általam kiválasztott cég válasz reakcióját ezekre a változásokra.  Képet kaphattunk arról, hogy milyen széles kínálattal rendelkezik ez az iparág, mekkora a reklámzaj és a verseny a piaci résztvevők között és hogy ezek ellenére a BioTechUSA hogyan maradhatott piacvezető pozícióban.  A ténymegállapításaimhoz szükség volt a vállalat marketingstratégiáit megvizsgálnom, amit a 4P elv szerint le is vezettem. Ennek az eljárásnak köszönhetően megállapítottam, hogy a BioTechUSA remekül alkalmazkodik a fogyasztói trendek változásaira, ami segítségével folyamatosan innovatív tud maradni. A marketing mix elemeit sorra véve először a termékpolitikáját vizsgáltam meg, amiről elmondható, hogy rendkívül széles és igencsak sokfajta étkezési irányzatba beleilleszthető termékeik vannak. Árpolitikájában termékeit magasra pozícionálta, ugyanakkor jó pontnak tartom azt, hogy vannak alacsonyabb árfekvésű egy adagos és kisebb kiszerelésű termékei is, amivel könnyen megcélozhatja az olyan fogyasztókat is, akik árérzékenyebbek. Marketingkommunikációs szempontból jól kihasználja a lehetőségek tárházát, csak a social médián lehetnének még intenzívebbek és jelen lehetnének a televíziós eszközökön is egyaránt. Nem elhanyagolható a jelenlétük a magyar és nemzetközi sport életében sem, a sok szponzorált színes egyéniség, akikkel együtt dolgoznak jó összképet mutat a cégről, nem mellesleg a hitelességüket növelhetik ezáltal. A non profit és társadalmi érdekeket szolgáló tevékenységeik ugyancsak hozzájárulhatnak a pozitív megítélésük és a népszerűség növeléséhez. Összességében annak ellenére, hogy vannak üres és potenciálisan lényegesnek mondható területek, amelyeken dolgozhatnának még, úgy gondolom jól funkcionáló és hatásos marketingstratégiákat alkalmaznak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, BioTechUSA, egészségmegőrzés, eseménymarketing, étrendkiegészítők, marketing, marketingstratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:42
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet