Simoncsik Bettina (2023) Kiskereskedelmi vállalatok marketingkommunikációjánák átfogó elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_Simoncsik Bettina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (964kB) |
|
PDF
Bírálat_belső_Simoncsik Bettina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság egyre feltörekvőbb az online vásárlás hiszen gyorsabb, egyszerűbb, időtakarékos. A statisztikák alapján a COVID-19 járvány idejében kezdett jelentősen növekedni az online kereskedelem forgalma, hiszen a fogyasztók inkább az otthon kényelméből és leginkább a biztonság miatt választották ezt az opciót. Azóta pedig folyamatos növekedés figyelhető meg. Online nagyobb választék közül tud a vásárló választani, össze tudja hasonlítani más vállalkozások áraival az adott termékeket. Személy szerint én is jobban preferálom az online vásárlást ezért is döntöttem emellett a téma mellett, illetve úgy gondolom elég aktuális téma hiszen a vállalkozások is egyre többet hirdetnek online. A szakmai gyakorlatomat, ami jelenleg már a munkahelyem is a SPAR bicskei logisztikai központjában töltöttem. Ezáltal lehetőségem volt betekintést nyerni, hogyan is történnek az online, illetve szórólapos hirdetések háttérmunkái, mennyi munkával jár egy-egy hirdetés kivitelezése akár online akár szórólapos megjelenésről beszélünk. Bele láthattam, hogy mennyi kihívással jár az online webshop elindítása hiszen köszönhetően a munkámnak én is részese lehettem a SPAR non-food webshop elindításának. A dolgozatom első részében magával az online marketing jellegzeteségeivel foglalkozom. Bemutatom röviden a történetét, céljait, eszközeit és stratégiáit. Majd, ezt követően kitérek a közösségi médiára is, a kezdetekre, illetve ezen a téren a kommunikáció sikerességére. Áttekintem az online fogyasztói magatartás jellegzetességeit, formáit. A dolgozatom második felében pedig szekunder kutatást, összehasonlító elemzést végzek a kiskereskedelmi vállalatok marketingkommunikációjának sajátosságairól. Megvizsgálom a hagyományos és online kommunikáció jellemzőit az elmúlt időszak a COVID-19 járvány és a háború okozta infláció változásainak hatásására, hogyan s miként használják a közösségi média adta lehetőségeket. Végezetül az elemzések megállapításai alapján javaslatokat teszek mit kellene esetleg máshogy tenniük, miben kellene fejlődniük a vizsgált kiskereskedelmi vállalkozásoknak a marketingkommunikáció területén. Utolsó lépésként pedig összefoglalom, hogy miről is volt szó a záródolgozatomban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | ábrák, elemzés, fogyasztói magatartás, kiskereskedelem, kommunikáció, marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:41 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |