Kiskereskedelmi vállalatok marketingkommunikációjánák átfogó elemzése

Simoncsik Bettina (2023) Kiskereskedelmi vállalatok marketingkommunikációjánák átfogó elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_Simoncsik Bettina.pdf] PDF
Záródolgozat_Simoncsik Bettina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (964kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Simoncsik Bettina.pdf] PDF
Bírálat_belső_Simoncsik Bettina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság egyre feltörekvőbb az online vásárlás hiszen gyorsabb, egyszerűbb, időtakarékos. A statisztikák alapján a COVID-19 járvány idejében kezdett jelentősen növekedni az online kereskedelem forgalma, hiszen a fogyasztók inkább az otthon kényelméből és leginkább a biztonság miatt választották ezt az opciót. Azóta pedig folyamatos növekedés figyelhető meg. Online nagyobb választék közül tud a vásárló választani, össze tudja hasonlítani más vállalkozások áraival az adott termékeket. Személy szerint én is jobban preferálom az online vásárlást ezért is döntöttem emellett a téma mellett, illetve úgy gondolom elég aktuális téma hiszen a vállalkozások is egyre többet hirdetnek online.   A szakmai gyakorlatomat, ami jelenleg már a munkahelyem is a SPAR bicskei logisztikai központjában töltöttem. Ezáltal lehetőségem volt betekintést nyerni, hogyan is történnek az online, illetve szórólapos hirdetések háttérmunkái, mennyi munkával jár egy-egy hirdetés kivitelezése akár online akár szórólapos megjelenésről beszélünk. Bele láthattam, hogy mennyi kihívással jár az online webshop elindítása hiszen köszönhetően a munkámnak én is részese lehettem a SPAR non-food webshop elindításának.   A dolgozatom első részében magával az online marketing jellegzeteségeivel foglalkozom. Bemutatom röviden a történetét, céljait, eszközeit és stratégiáit. Majd, ezt követően kitérek a közösségi médiára is, a kezdetekre, illetve ezen a téren a kommunikáció sikerességére. Áttekintem az online fogyasztói magatartás jellegzetességeit, formáit.   A dolgozatom második felében pedig szekunder kutatást, összehasonlító elemzést végzek a kiskereskedelmi vállalatok marketingkommunikációjának sajátosságairól. Megvizsgálom a hagyományos és online kommunikáció jellemzőit az elmúlt időszak a COVID-19 járvány és a háború okozta infláció változásainak hatásására, hogyan s miként használják a közösségi média adta lehetőségeket. Végezetül az elemzések megállapításai alapján javaslatokat teszek mit kellene esetleg máshogy tenniük, miben kellene fejlődniük a vizsgált kiskereskedelmi vállalkozásoknak a marketingkommunikáció területén. Utolsó lépésként pedig összefoglalom, hogy miről is volt szó a záródolgozatomban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: ábrák, elemzés, fogyasztói magatartás, kiskereskedelem, kommunikáció, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:41
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet