A Foodpanda Marketing modelljének megvizsgálása a szolgáltatásmarketing tekintetében

Szikszó Tamás Gergely (2023) A Foodpanda Marketing modelljének megvizsgálása a szolgáltatásmarketing tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szikszó Tamás Szakdolgozat.pdf] PDF
Szikszó Tamás Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szikszo_Tamas_szakd_kulso_biralat.pdf] PDF
Szikszo_Tamas_szakd_kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (74kB)
[thumbnail of Szikszó Tamás.pdf] PDF
Szikszó Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban lakókörnyezetünk napról napra változik, az emberek körében folyamatosan eltérő igények jelennek meg, a nagyvárosokban élők a nagy rohanás következtében, szabadidejükben valami egyszerűt és kényelmeset keresnek, hogy megtudjanak birkózni ezzel a rohanó életmóddal. Erre jelentenek megoldást az online ételfutárszolgáltatások. Az online ételszállítás, az egyik legnépszerűbb és manapság leggyakrabban használt szolgáltatás. A statisztikák szerint a felhasználók száma világszerte több mint 1000 millió volt 2022-ben. Ennek köszönhetően rengeteg különböző vállalat jelent meg ebben az iparágban. Ezek között is az egyik legnagyobb a Foodpanda, aminek anyavállalata 1,238 milliárd euró összbevételre tett szert már 2019-ben. Ennek a dolgozatnak a célja, hogy bemutassam egy szolgáltatással foglalkozó cég marketingstratégiáját, milyen marketing eszközöket használ és hogyan is néz ki a marketing a szolgáltatói iparágában ehhez a Foodpandát választottam, mint megvizsgálandó céget. A dolgozatot három fő részre tagoltam. Az elsőben bemutatóm a szolgáltatás marketing alapvetéseit. Elsőlépésben megvizsgáltam a szolgáltatási szektort, hogy hogyan is fejlődőt a többi iparághoz képest majd megnéztem, hogy a szolgáltatás mit is jelent áruként. Ezután bemutatom a szolgáltatásmarketing 7P-jét a HIPI-elvét, megvizsgálom a szolgáltatásmarketing alapmodelljét. Végezetül megnéztem, hogy hogyan is végzik az ügyfél elégedettség mérést, és kitérek arra is, hogy milyen formában lehet versenyelőnyt szerezni a szolgáltatások piacán. A 2 második fő részben bemutatom magát a Foodpandát mint céget, hogyan épül fel a marketing stratégiája és a marketing mixe. A 3. részben bemutatom a kutatási eredményeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, ábraelemzés, áruszállítás, clienting (ügyfélközpontú marketing), foodpanda, marketing, szolgáltatásmarketing, ügyfélszegmentáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:05
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet