A Netflix marketinstratégiája, fogyasztói magatartás és elégedettség Magyarországon

Drizner Petra Bernadett (2023) A Netflix marketinstratégiája, fogyasztói magatartás és elégedettség Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Drizner Petra Bernadett XKRG56 Szakdolgozat.pdf] PDF
Drizner Petra Bernadett XKRG56 Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (993kB)
[thumbnail of Drizner Petra Bernadett XKRG56.pdf] PDF
Drizner Petra Bernadett XKRG56.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (258kB)
[thumbnail of Drizner_Petra_Bernadett_szakdolgozat_kulso_biralat_20220109.pdf] PDF
Drizner_Petra_Bernadett_szakdolgozat_kulso_biralat_20220109.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (125kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Netflix marketingstratégiájának mélyreható elemzését prezentálom, illetve primer kutatás formájában egy fogyasztói magatartási és elégedettségi felmérést végzek. Szekunder kutatásom során magyar és angol nyelvű szakirodalmi források alapján szeretném elemezni a vállalat működését. A Netflix és az OTT szolgáltatások iparának általános bemutatása után elemzéseimet különböző modelleken keresztül végzem el. Először a Netflix, mint digitális szolgáltatás marketingspecifikumait veszem sorra a HIPI-elv mentén haladva, hiszen a szolgáltatások értékesítése több szempontból is különbözik a fizikai termékek értékesítéstől; különösen igaz ez a digitális térben nyújtott szolgáltatások esetében. A makrokörnyezeti feltételrendszer feltérképezéséhez a STEEP-elemzést, míg a piaci verseny megismeréséhez a Porter-féle öt erő modellt alkalmazom, így lépésről lépésre megismerve a vállalatot körülvevő és befolyásoló környezetet. Egyre szűkítve a kört, innen a hazai és nemzetközi trendekre, a célcsoport meghatározására és a fogyasztói magatartás feltérképezésére térnek rá. Végül pedig a szolgáltatás marketing-mixét, a 7P-t vázolom fel, hiszen a célcsoport és az annak igényeit kielégítő marketing-mix elemek alkotják együtt a marketingstratégiát. Primer kutatásom során kvantitatív módszert alkalmazok, kérdőíves megkérdezés keretein belül ellenőrzöm a szekunder információk alapján felállított kutatási kérdések és hipotézisek helytállóságát. A kérdéssorral a Netflix és a streamingpiac fogyasztói megítélését vizsgálom; kitérek a videótartalom fogyasztási szokásokra, a reklámokkal kapcsolatos attitűdökre, valamint arra, hogy milyen tényezők győzik meg, vagy épp tántorítják el az embereket a Netflix szolgáltatására való előfizetéstől. Felmérésem során célom külön figyelmet fordítani a magyar fogyasztói sajátosságoknak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Király Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingstratégia, netflix, streaming, streamingszolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:04
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet