Drizner Petra Bernadett (2023) A Netflix marketinstratégiája, fogyasztói magatartás és elégedettség Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Drizner Petra Bernadett XKRG56 Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (993kB) |
|
PDF
Drizner Petra Bernadett XKRG56.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (258kB) |
|
PDF
Drizner_Petra_Bernadett_szakdolgozat_kulso_biralat_20220109.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (125kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a Netflix marketingstratégiájának mélyreható elemzését prezentálom, illetve primer kutatás formájában egy fogyasztói magatartási és elégedettségi felmérést végzek. Szekunder kutatásom során magyar és angol nyelvű szakirodalmi források alapján szeretném elemezni a vállalat működését. A Netflix és az OTT szolgáltatások iparának általános bemutatása után elemzéseimet különböző modelleken keresztül végzem el. Először a Netflix, mint digitális szolgáltatás marketingspecifikumait veszem sorra a HIPI-elv mentén haladva, hiszen a szolgáltatások értékesítése több szempontból is különbözik a fizikai termékek értékesítéstől; különösen igaz ez a digitális térben nyújtott szolgáltatások esetében. A makrokörnyezeti feltételrendszer feltérképezéséhez a STEEP-elemzést, míg a piaci verseny megismeréséhez a Porter-féle öt erő modellt alkalmazom, így lépésről lépésre megismerve a vállalatot körülvevő és befolyásoló környezetet. Egyre szűkítve a kört, innen a hazai és nemzetközi trendekre, a célcsoport meghatározására és a fogyasztói magatartás feltérképezésére térnek rá. Végül pedig a szolgáltatás marketing-mixét, a 7P-t vázolom fel, hiszen a célcsoport és az annak igényeit kielégítő marketing-mix elemek alkotják együtt a marketingstratégiát. Primer kutatásom során kvantitatív módszert alkalmazok, kérdőíves megkérdezés keretein belül ellenőrzöm a szekunder információk alapján felállított kutatási kérdések és hipotézisek helytállóságát. A kérdéssorral a Netflix és a streamingpiac fogyasztói megítélését vizsgálom; kitérek a videótartalom fogyasztási szokásokra, a reklámokkal kapcsolatos attitűdökre, valamint arra, hogy milyen tényezők győzik meg, vagy épp tántorítják el az embereket a Netflix szolgáltatására való előfizetéstől. Felmérésem során célom külön figyelmet fordítani a magyar fogyasztói sajátosságoknak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketingstratégia, netflix, streaming, streamingszolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |