Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállala-tok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül

Bacsik Dorina (2023) Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállala-tok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_OY6RYO Bacsik Dorina.pdf] PDF
Szakdolgozat_OY6RYO Bacsik Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bancsik Dorina bírálat 2023 január.pdf] PDF
Bancsik Dorina bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (473kB)
[thumbnail of Bacsik Dorina szakdolgozatának értékelése.pdf] PDF
Bacsik Dorina szakdolgozatának értékelése.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (88kB)

Absztrakt (kivonat)

Az online marketing stratégiák lehetőségeinek vizsgálata a vállalatok számára a Starbucks Magyarország mintáján keresztül  A szakdolgozatom témája az online marketing stratégiák, főként a közösségi média lehetőségeinek felméréséről szól. A 21.században a digitális technológia uralja a piacot, a fejlődésnek köszönhetően az információk áramlása felgyorsult és ennek eredményeképpen nehezebb kitűnni a tömegből. Több akadályba ütköznek a piac részvevői a fogyasztói kommunikáció során, ugyanis a korábbinál jóval nagyobb a kommunikációs csatornában a zaj, így az információk nem minden esetben érnek el a címzetthez.  Számos írás a online stratégiák hatását kutatja a fogyasztókra, azonban én szerettem volna ezt megfordítani és a vállalatok szemszögéből vizsgálni.  A digitális jelenlét előnyeit szeretném feltárni a cégek számára az adatok gyűjtése során, illetve a vásárlásösztönzés lehetőségét kutatom az online platformok potenciáljának kiaknázásával.A szakdolgozatom első felében a szakirodalomban megtalálható szekunder információkra támaszkodom, ahol megvizsgálom a fogyasztói magatartást az alapmodellen keresztül. Továbbá Hofstede 6 dimenziós kultúra elmélete alapján áttekintem a kulturális különbségeket, amik hatással lehetnek a fogyasztásra. Ezután végig kísérem a vásárlási döntési folyamatot a konkrét vásárlási tranzakció megvalósulásáig, hiszen fogyasztók döntései mögött álló okok megértése hozzásegít a pontosabb marketing stratégia kialakításához. Ehhez a részhez tartozik a vásárlók evolúciója is, ahol eljutunk a mai posztmodern fogyasztóhoz, ahol bekapcsolódunk a digitális világba és annak lehetőségeibe. A következő rész erre alapozva a digitális marketing stratégiákat veszi végig részletesebb formában, beleértve a különböző online hirdetési formákat, online stratégia elemeket, a közösségi platformokat, többek közt az influenszer marketinget is és a mesterséges intelligenciáról szóló tartalom is szintén itt található meg, mivel számos online marketingeszköz technikai hátteréért ez felel. A szekunder információk kiegészítésére primer kutatást alkalmazok, aminek a keretén belül mélyinterjút készítettem a Starbucks Magyarország márka menedzserével. A felsorakoztatott marketing stratégiák megértése érdekében ez egy hasznos módszer, amivel belátást nyerhetünk egy multinacionális vállalat digitális marketing tevékenységeibe. Az összegyűjtött adatok segítségével és a megfelelő következtetésekkel a szakdolgozatom végére remélhetőleg a kutatási kérdések megválaszolásra kerülnek, amire az összegzésben fogok kitérni. A kutatási kérdéseim a következőek:  Mely digitális marketingstratégia elemeket használja a vizsgált cég?A különböző promóciók hogyan hatnak a vásárlásösztönzésre?Megéri-e a vállalatnak aktívan jelen lenni a közösségi média platformokon? Melyik a legeredményesebb ezek közül?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Lovácsi Viktória
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fogyasztói magatartás, internetmarketing, közösségi média, online marketing, Starbucks Magyarország, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:04
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet