Az influencer marketing bemutatása gyakorlatban az InterContinental Budapest Hotel esetében

Gulyás Rita (2023) Az influencer marketing bemutatása gyakorlatban az InterContinental Budapest Hotel esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of AZ INFLUENCER MARKETING BEMUTATÁSA GYAKORLATBAN AZ INTERCONTINENTAL BUDAPEST HOTEL ESETÉBEN_Gulyás Rita.pdf] PDF
AZ INFLUENCER MARKETING BEMUTATÁSA GYAKORLATBAN AZ INTERCONTINENTAL BUDAPEST HOTEL ESETÉBEN_Gulyás Rita.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gulyás Rita bírálat 2023 január.pdf] PDF
Gulyás Rita bírálat 2023 január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (548kB)
[thumbnail of Gulyás Rita bírálat Pataky Éva által.pdf] PDF
Gulyás Rita bírálat Pataky Éva által.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témaválasztásakor igyekeztem arra törekedni, hogy olyan témáról írjak, ami kapcsolódik a fiatal generáció érdeklődési köréhez és amelyhez tapasztalataimat is hozzá tudom tenni. A média befolyásoló hatása észrevétlenül alakítja a szolgáltatások iránti érdeklődést. A mai felgyorsult, virtuális térben nyújtott tájékoztatók, mint elsődleges információk indirekt módon érnek a címzettekhez. Ezt segíti maga az influencer marketing, ami manapság mindenhol fellelhető akármilyen társadalmi média platformra tévedünk. A dolgozat során eredményesen feltérképeztem az influencerek adta lehetőségeket, és úgy gondolom, minden vállalat számára fontos eszköznek bizonyul. Az első kutatási kérdésemnek ellentmondva az interjú során kiderült, hogy az InterContinental Hotel számára kifizetődő egy-egy influencer alkalmazása, még ha nem is tudják mérni számszerűen a generált elérést. Ez abban nyilvánul meg, hogy a hotelben lévő étterem részéről a befektetett erőforrások minimális költségbe kerülnek, emellett az elkészített médiatartalmak később újrafelhasználhatóak. Az interjúalanyom elmondása szerint ők a „influencereket valahol ingyenes tartalomgyártóknak” használják, hisz házon belül erre nincs elegendő kapacitás. Az elérést illetően a szálloda számára nem egyértelmű visszajelzések érkeznek, hisz ezek jelenleg csak az online platformjaik követésszámának megnövekedésében nyilvánulnak meg, ezzel az első feltételezésemet cáfolja. Javaslatom a szálloda részére az lenne, hogy készítsenek felmérést az étterembe beérkező vendégek körében egy héten át, arra a kérdésre vonatkozóan milyen csatornán keresztül értesültek róluk. Ezzel a kutatással világossá válik számukra, hány embert ért el az adott tartalomgyártó a közzétett posztokkal, sztorikkal. Mivel a felkért mikro influencer célközönsége megegyezik a szálloda hazai fókuszcsoportjával, valamint az általa készített posztok téma specifikussága hiteles információforrásként szolgál, ezért az InterContinental Budapest Hotel és a véleménybefolyásoló között sikeres együttműködés jött létre, mely alátámasztja a második kutatási kérdésem. A javaslatom, hogy a jövőben a wellness részlegük népszerűsítésére nagyobb hangsúlyt fektessenek életmóddal foglalkozó mikro influencerek segítségével, amelyek a hazai közönségre fókuszálnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, business marketing, értelmezés, marketing, társadalmi hálózatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:04
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet