A közösségi média és az influencer marketing befolyásoló hatása

Lovácsi Fanni (2023) A közösségi média és az influencer marketing befolyásoló hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Q2PHCC.pdf] PDF
Szakdolgozat_Q2PHCC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of ANNOTÁCIÓ_Q2PHCC.pdf] PDF
ANNOTÁCIÓ_Q2PHCC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (114kB)
[thumbnail of Lovácsi Fanni.pdf] PDF
Lovácsi Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (176kB)
[thumbnail of Lovácsi Fanni szakdolgozatának bírálata.pdf] PDF
Lovácsi Fanni szakdolgozatának bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (508kB)

Absztrakt (kivonat)

Mindennapjainkban számos olyan helyzettel találhatjuk szembe magunkat, amikor a modern technológia robbanásszerű fejlődésével kell szembenéznünk, igazodnunk ahhoz. A szakdolgozatomban, ahogy a címe is mutatja, a közösségi médiát, az influencerek általi reklámozást, az ott történő értékesítési módszereket és azoknak a vásárlásra történő befolyásoló hatását tanulmányozom és vizsgálom.  A befolyásoló marketing aktualitását abban látom, hogy minden nap találkozunk vele, már-már észre sem vesszük, hogy mivel is állunk szemben a kreatív módszereknek köszönhetően. A hagyományos reklám alternatívájaként az influencer marketing rendkívül népszerűvé vált az elmúlt években. Hatékony és etikus ez azonban? Napjainkban több millió közösségi média felhasználó használja a különböző platformokat marketing célokra. Általánosságban elmondható, hogy a felhasználók releváns tartalmakat találnak ezeken a helyeken, valamint interakciót is kialakíthatnak a vélemény formázójával. Egy figyelemfelkeltő poszt vagy videó által a vállalatok marketingszakemberei elérhetik a kívánt célközönséget és sikeres marketingstratégiát hozhatnak létre.  Azt gondolom, hogy a projektem sokoldalú, több oldalról is megközelíthető, benne élünk, így egy kifejezetten naprakész témát tudok elemezni.  Felvetéseimet minél több oldalról próbálom megvizsgálni, alátámasztani, valamint cáfolni. Kutatási kérdéseim a következők:  -Az influencerek és a közösségi média egyre nagyobb és nagyobb befolyással bírnak.  -Az influencer marketing hamarosan eltűnik, és egy másik reklámozási forma veszi át a helyét.  -Az új berobbanó Tik-Tok az emberek legkedveltebb közösségi média platformja, amelyen sokkal szívesebben látják a reklámokat is.  -A fiatalok sokkal nyitottabbak és elfogadóbbak, mint az idősebb generáció az új modern módszerekkel szemben, lényegében minden téren.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK
Vassné Farkas Henrietta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásoló marketing, influencer, közösségi média, online reklám, véleményvezér
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:04
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet