Csapó Dorka Kata (2023) Marketing lehetőségek a Z generáció irányába az újonnan megjelenő közösségi média felületeken. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat - Marketing lehetőségek a Z generáció irányába az újonnan megjelenő közösségi média felületeken - Csapó Dorka Kata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Biralat_Csapo_Dorka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
|
PDF
Csapó-Dorka-Szakdolgozat-bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (446kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban mindig számíthatunk egy valamilyen formában újdonságot kínáló, piaci rést kihasználva sikeres ötlettel induló és a fiatal közönség által gyorsan megszeretett közösségi platform létrejöttére. Ezt az utóbbi két évtizedben többször is végig nézhettük fogyasztóként, miközben sorra jöttek létre a sikeresen működő közösségi platformok. A Z generációt az eddigi legtudatosabb generációnak nevezik, tagjai nagy része pedig már a mai fiatal felnőttek táborát erősíti. Ez a generáció megélte a platformok születését, tudja milyen volt anélkül a gyermekkor, de azt is, hogy milyen vele és hogy szépen fokozatosan mennyire megváltoztatta a világukat. Ez a generáció tisztában van vele, hogy a közösségi nyomás képes létrehozni bármit, az eddig megszokottat átalakítani - így egy (legalábbis számukra) „tökéletes” közösségi oldalt is tudnak teremteni, ha képviselik és elmondják a véleményüket. Az új közösségi oldalak létrejöttének fő okozója a fiatalok „vándorlása” a közösségi felületeken, mivel mindig keresnek egy platformot, ahol főleg a szülőktől, de legalábbis a tőlük idősebb korosztálytól csak ők lehetnek jelen, mint közösség, emellett a kissé más alapokra helyezett platformok iránt általában a fiatalabbak jóval nyitottabbak. Szakdolgozatom célja kideríteni, hogy a most is sikeresen működő platformokon, hogyan kell változtatni a reklámokat, hogy működőképesek maradhassanak és mik a jelenlegi jól menő trendek a reklámozásban. Érdekel, hogy a márkáknak kellett-e és ha igen miben kellett változtatni az imázsán, hogy megfeleljen a mai fiatal korosztály igényeinek, véleményének és az továbbra is vonzó és eladható maradhasson. Foglalkoztat továbbá a reklámok változásának állandósága és a jelenlegi igények találkozása is. Dolgozatomban csak a mai fiatal aktív közösségre, a Z generációra összpontosítok, célom pedig kutatásokon alapulóan kideríteni, hogy a reklámozói oldal hogyan tudna minél gyorsabban alkalmazkodni az új közösségi média platformok létrejöttéhez és hogy érdemes-e ezt minél gyorsabban megtenni, azokat a továbbiakban reklámfelületként alkalmazni. Kitérek arra is, hogy aki a márkák közül a legkönnyebben tud igazodni egy új helyzethez mennyit nyer vele. Szeretném kideríteni, hogy mindez hogyan hat az említett generációra, mennyire sikeres egy adott reklám számukra és mennyire kell új oldalon elindulni, hogy megértsük-megoldjuk és megnyerjük a fiatal korosztályt, továbbá témához tartozó és felmerülő “miért”-ek keresése és megválaszolása, részletes elemzése és statisztikákkal való alátámasztása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | facebook, Instagram, közösségi média, online hirdetés, SEO, tartalomgyártás, Tiktok, youtube, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |