Keresztesi Marcell Máté (2023) A Délegyházi Önkiszolgáló Autómosó Marketingmenedzsmentje. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A DÉLEGYHÁZI AUTÓMOSÓ MARKETINGMENEDZSMENTJE.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Melléklet kmm.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (307kB) |
|
PDF
Külsó konzulens értékelés, Keresztesi Marcell Máté.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (132kB) |
|
PDF
Bírálat Keresztesi Marcell Máté.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (218kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témáját a saját vállalkozásunk inspirálta. 2022 májusában végre megnyitottuk az első önkiszolgáló autómosót Délegyházán. Annak tudatában, hogy mennyi apró részlettel jár egy vállalkozás üzemeltetése, arra a következtetésre jutottam, hogy ez a tökéletes alkalom, hogy mélyebb ismereteket szerezzek a vállalkozás sikerességének érdekében. Szerettem volna utánanézni a működés elméleti háttérének, ugyanakkor kíváncsi voltam, hogy a már általunk is használt gyakorlati elemek, hogyan illeszkednek bele ezekbe a rendszerekbe. Az ötlet megszületésétől kezdve, a működési formán át, a különböző marketing eszközökön keresztül próbáltam mégjobban megismerni az autómosó működését. Abban bíztam, hogy a dolgozat megírása során ötleteket szerezhetek és inspirálódhatok -emellett összefoglalhatom a marketingben rejlő lehetőségeket és megvizsgálhatom a már általunk használt eszközöket és foglalkozhatok a jövőben kitűzött célok megismerésével és segítséget kaphatok azok eléréséhez. Kérdőíves primer kutatást készítettem azzal a céllal, hogy megismerjem a különböző fogyasztói szokásokat és felmérjem a fejlődési lehetőségeket. Választ szeretnék kapni az előzetes feltevéseimre és reménykedem, hogy újabb gondolatokat is ébreszt majd bennem. A kérdőívet Facebook- on osztottam meg és tizenkilenc kérdés megválaszolására kértem a kitöltőket. A továbbiakban az ismerőseim és az ő ismerőseik töltötték ki, ezt hólabda mintavételnek nevezzük. A továbbiakban különböző grafikonok és ábrák segítségével fogom ismertetni az válaszokat, majd levonom a saját következtéseim. A kutatás nem reprezentatív, mivel 1000 fő alatti volt a kitöltők száma. A legfőbb célom, a fogyasztók szokásainak és viselkedéseinek megismerése volt. Érdekelt, hogy kik használnak autómosókat, milyen gyakorisággal és, hogy milyen szempontokhoz kötött a használat. Valamint kíváncsi voltam, hogy milyen plusz szolgáltatások bevezetésével lehetne motiválni a fogyasztókat.Több hipotézisem is volt a kutatással kapcsolatban. Az első és számunkra a jelenleg legfontosabb, hogy az idő változékonyságával bekövetkező változások csökkentik a profitszerzés lehetőségét. A legfőbb döntést befolyásoló tényező a távolság és a szolgáltatásról hallottak előzetes tapasztalatok. Egy önkiszolgáló autómosó esetében az ár, mint befolyásoló tényező nem játszik meghatározó szerepet. A fogyasztók elégedettségét tovább lehet növelni plusz szolgáltatások bevezetésével. Több idő eltöltésére és pénz elköltésére ösztönözhetjük őket és új fogyasztók figyelmét kelthetjük fel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | családi vállalkozás, direkt marketing, gazdasági szolgáltatás, szolgáltatásmarketing, vállalkozás bemutatása |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |