A Zara szolgáltatásmarketig tevékenységének vizsgálata

Prekli Dalma (2023) A Zara szolgáltatásmarketig tevékenységének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Prekli Dalma szakdolgozat.pdf] PDF
Prekli Dalma szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat.pdf] PDF
Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (280kB)
[thumbnail of Prekli_Dalma_bírálat_OT.pdf] PDF
Prekli_Dalma_bírálat_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Zara szolgáltatásmarketingjét vizsgáltam meg. Azért ezt a témát választottam, mert a cégnél eltöltött három és fél év alatt sokszor tapasztalhattam meg a cég szolgáltatásmarketingjének előnyeit és hátrányait egyaránt. Úgy gondoltam érdekes lehet megvizsgálni a céget ebből a szempontból is. Először egy irodalmi áttekintést készítettem a témával kapcsolatban. Kitértem a marketing alapfogalmára, majd a szolgáltatásmarketing sajátosságaival foglalkoztam. Ezt követően rá is tértem az Inditex cégcsoportnak az elemzésére. Ennél a résznél bemutattam a cégcsoport létrejöttének egyes lépcsőfokait és kitértem az összes cégre, amely a cégcsoport tagja. Ezek után tértem rá a Zara elemzésére, amely résznél kitértem a környezettudatosságra, illetve arra is, hogy milyen fontos az online felületek használata a jövőre nézve is. Ezt követően a szolgáltatásmarketing sajátosságait mutattam be úgy, hogy a végén a Zarára vonatkoztatva is megvizsgáltam ezeket. Először is a HIPI-elv egyes elemeit vizsgáltam meg. Minden elemet külön-külön elemeztem, majd az elemzés segítségével a Zaránál figyeltem meg őket. A továbbiakban a marketingmix specifikumaira tértem rá, amely alatt a 7P-t elemeztem. Minden egyes elemet külön ismertettem, majd ezeket is megvizsgáltam a Zaránál. Mindezen anyagok és ismeretek begyűjtése után három hipotézist állítottam fel. Ez követően bemutattam az általam végzett primer kvalitatív kutatás eredményeit és levontam a következtetéseket. Végezetül megvizsgáltam, hogy a hipotéziseim igaznak vagy hamisnak bizonyultak-e ezek alapján.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: online értékesítés, ruhaipar, szolgáltatás, szolgáltatási jellemzők, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet