Prekli Dalma (2023) A Zara szolgáltatásmarketig tevékenységének vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Prekli Dalma szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (280kB) |
|
PDF
Prekli_Dalma_bírálat_OT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a Zara szolgáltatásmarketingjét vizsgáltam meg. Azért ezt a témát választottam, mert a cégnél eltöltött három és fél év alatt sokszor tapasztalhattam meg a cég szolgáltatásmarketingjének előnyeit és hátrányait egyaránt. Úgy gondoltam érdekes lehet megvizsgálni a céget ebből a szempontból is. Először egy irodalmi áttekintést készítettem a témával kapcsolatban. Kitértem a marketing alapfogalmára, majd a szolgáltatásmarketing sajátosságaival foglalkoztam. Ezt követően rá is tértem az Inditex cégcsoportnak az elemzésére. Ennél a résznél bemutattam a cégcsoport létrejöttének egyes lépcsőfokait és kitértem az összes cégre, amely a cégcsoport tagja. Ezek után tértem rá a Zara elemzésére, amely résznél kitértem a környezettudatosságra, illetve arra is, hogy milyen fontos az online felületek használata a jövőre nézve is. Ezt követően a szolgáltatásmarketing sajátosságait mutattam be úgy, hogy a végén a Zarára vonatkoztatva is megvizsgáltam ezeket. Először is a HIPI-elv egyes elemeit vizsgáltam meg. Minden elemet külön-külön elemeztem, majd az elemzés segítségével a Zaránál figyeltem meg őket. A továbbiakban a marketingmix specifikumaira tértem rá, amely alatt a 7P-t elemeztem. Minden egyes elemet külön ismertettem, majd ezeket is megvizsgáltam a Zaránál. Mindezen anyagok és ismeretek begyűjtése után három hipotézist állítottam fel. Ez követően bemutattam az általam végzett primer kvalitatív kutatás eredményeit és levontam a következtetéseket. Végezetül megvizsgáltam, hogy a hipotéziseim igaznak vagy hamisnak bizonyultak-e ezek alapján.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | online értékesítés, ruhaipar, szolgáltatás, szolgáltatási jellemzők, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |