Az influencerek hatása a marketingkommunikációban

Oldal Fanni (2023) Az influencerek hatása a marketingkommunikációban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozatom Oldal Fanni javított (2).pdf] PDF
szakdolgozatom Oldal Fanni javított (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BGE_kulso-biralat_Oldal-Fanni_2022.pdf] PDF
BGE_kulso-biralat_Oldal-Fanni_2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)
[thumbnail of Bírálat Oldal Fanni.pdf] PDF
Bírálat Oldal Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink szerves részét képezi a közösségi média. Sokan vásárlásra, hirdetésre, informálódásra, szórakozásra használják. A cégek számára is ígéretes eszköznek bizonyulnak ezek a felületek. Hogy miért? Nap, mint nap hatalmas tömegek látogatnak el például a Facebookra, Instagramra, Tiktokra, Youtubera, akik egyfolytában találkoznak ezeken a platformokon képekkel, videókkal, különböző tartalmakkal. Ezek lehetnek kisfilmek, hirdetések vagy influencerek által létrehozott reklámok. Úgy gondolom, a véleményvezérek reklámjai érdekesen hatnak a fogyasztói társadalomra, hiszen feltételezésem szerint nagyban befolyásolhatják a fogyasztói döntést a vásárlás előtt és közben is. Személy szerint én is több influencert követek a különböző platformokon. Gyakran előfordul, hogy ha meglátok egy terméket az üzletekben, melyet láttam a közelmúltban valamelyik általam követett véleményvezérnél, az esetek többségében amellett döntök. Ha egy-egy számomra hiteles, kedvelt népszerűség véleményt alkot az adott termékről és felkelti valamivel a figyelmem, tapasztalataim alapján nagyobb hatást gyakorol rám, mintha például a televízióban, rádióban vagy esetleg plakátokon találkoztam volna a termékkel/márkával. Válaszokat keresek primer kutatásom segítségével arra, hogy az emberek hogyan viszonyulnak az influencerek, motiválja-e őket ez a hirdetési forma, mennyiben ösztönöznik a fogyasztókat az esetleges kedvezmények, melyekhez az influencerek kuponkódjaival juthatnak hozzá. Fontos kérdés a fiatalok fogyasztói magatartásának kialakulása is -  milyen mértékben hat rájuk esetleges kedvencének reklámozása. Válaszadóimat arról is fogom kérdezni, kiket tartanak pozitív hirdetőknek az influencer világból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dinh Dorottya
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hitelesség, influencer, kérdőív, közösségi média, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet