Oldal Fanni (2023) Az influencerek hatása a marketingkommunikációban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozatom Oldal Fanni javított (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BGE_kulso-biralat_Oldal-Fanni_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (218kB) |
|
PDF
Bírálat Oldal Fanni.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink szerves részét képezi a közösségi média. Sokan vásárlásra, hirdetésre, informálódásra, szórakozásra használják. A cégek számára is ígéretes eszköznek bizonyulnak ezek a felületek. Hogy miért? Nap, mint nap hatalmas tömegek látogatnak el például a Facebookra, Instagramra, Tiktokra, Youtubera, akik egyfolytában találkoznak ezeken a platformokon képekkel, videókkal, különböző tartalmakkal. Ezek lehetnek kisfilmek, hirdetések vagy influencerek által létrehozott reklámok. Úgy gondolom, a véleményvezérek reklámjai érdekesen hatnak a fogyasztói társadalomra, hiszen feltételezésem szerint nagyban befolyásolhatják a fogyasztói döntést a vásárlás előtt és közben is. Személy szerint én is több influencert követek a különböző platformokon. Gyakran előfordul, hogy ha meglátok egy terméket az üzletekben, melyet láttam a közelmúltban valamelyik általam követett véleményvezérnél, az esetek többségében amellett döntök. Ha egy-egy számomra hiteles, kedvelt népszerűség véleményt alkot az adott termékről és felkelti valamivel a figyelmem, tapasztalataim alapján nagyobb hatást gyakorol rám, mintha például a televízióban, rádióban vagy esetleg plakátokon találkoztam volna a termékkel/márkával. Válaszokat keresek primer kutatásom segítségével arra, hogy az emberek hogyan viszonyulnak az influencerek, motiválja-e őket ez a hirdetési forma, mennyiben ösztönöznik a fogyasztókat az esetleges kedvezmények, melyekhez az influencerek kuponkódjaival juthatnak hozzá. Fontos kérdés a fiatalok fogyasztói magatartásának kialakulása is - milyen mértékben hat rájuk esetleges kedvencének reklámozása. Válaszadóimat arról is fogom kérdezni, kiket tartanak pozitív hirdetőknek az influencer világból.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | hitelesség, influencer, kérdőív, közösségi média, marketingkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |