Hőnis Krisztián (2023) A sportmarketing szerepe és jelentősége, annak megjelenése a labdarúgás világában és a sportfogyasztókra gyakorolt hatásának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Hőnis Krisztián_diplomadolgozat_2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Bírálat Hőnis Krisztián.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
|
PDF
Hőnis Krisztián_szakdolgozat_SzűszAndrás_külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (109kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom középpontjában a sportmarketing tényezőinek megvizsgálása áll, mindezt a legelterjedtebb és legkedveltebb sport, a labdarúgás szemüvegén keresztül. A dolgozat első felében fontosnak tartom, hogy a sport fogalmának tisztázása és a sportipar felépítésének ismertetése után, olyan fogalmak is megértésre kerüljenek és kontextusba legyenek helyezve, mint a sportfogyasztók és a sporttermék. Ezután kitérek a marketing értelmezéseire, különösképp a sportmarketing meghatározásaira, ahol olyan megközelítéseket vizsgálok, mint a Marketing through sports, vagy éppen a marketing of sports. Ez utóbbi által szeretném azt a megközelítést alátámasztani, miszerint a sportban a marketing fő stratégiai szerepe az, hogy általánosságban növelje a sport iránt érdeklődők, a nézők, továbbá a szurkolótábor létszámát és ezáltal a bevételi forrásokat. Kutatásom első felében kitérek a szponzoráció, valamint a támogatási rendszerek jelentőségére, azok formájának megjelenésére. Úgy vélem az utóbbi években rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek a sportcsapatok a szponzori együttműködésre. A labdarúgást előtérbe hozva az előbbi állítás talán még inkább igaz lehet, hiszen rengeteg példát látunk az időben az szponzori együttműködésekre a top football klubok esetében. A média szerepe feltételezésem szerint ezt a marketingközpontú gondolkodást még inkább elősegíti és felerősíti. Ahogy korábban említettem a kutatásom vezérvonalát a labdarúgás adja. A szekunder kutatásom során azt is szemléltetni szeretném, hogy a labdarúgás miként fejlődött és hogyan lett a világ egyik, ha nem a legmeghatározóbb sportja. Kitérek a hazai és külföldi labdarúgás közötti különbségekre, valamint a marketingszemlélet által meghatározónak számító human brand megjelenéséről és szerepéről is írok. Illetve kardinális kérdésnek tekintem a televíziós jogok szerepét, különösképp a sportközvetítések XXI. században folyamatosan előretörőbb szerepét kutatom, illetve az e-sport egyre inkább sportként történő megítélését is relevánsnak tartom megjegyezni.A dolgozat második felében egy primer kutatás keretein belül egy online kérdőív segítségével vizsgálom azt, hogy milyen kapcsolatban vannak a sportfogyasztók a labdarúgással. Választ keresek arra, hogy milyen sportfogyasztói szokások jellemzőek az emberekre, kiváltképp a sportot kedvelők körében. A kérdőív által azt a feltételezésemet is vizsgálni szeretném, miszerint a sportmarketing és a marketingtevékenységek fogyasztó-központú alkalmazása, egyre nagyobb hatással van a fogyasztókra. Továbbá azt is tanulmányozom, hogy a megkérdezettek sportfogyasztói szokásait milyen szinten érintik a labdarúgó csapatok marketing célú megnyilvánulásai. Kitérek a labdarúgás iránti viszonyok vizsgálatára, magába foglalva a hazai labdarúgás esetleges különbségeit, illetve a szponzoráció mindennapi hatásait is vizsgálni kívánom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | labdarúgás, marketing, sport, sportstratégia, szponzorálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |