Az vagy, amit iszol? A sörfogyasztással kapcsolatos attitűd és sztereotípiák vizsgálata hazai fogyasztók körében

Potyondi Zsófia (2023) Az vagy, amit iszol? A sörfogyasztással kapcsolatos attitűd és sztereotípiák vizsgálata hazai fogyasztók körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Potyondi Zsófia.pdf] PDF
Szakdolgozat_Potyondi Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külső-bírálat_Potyondi-Zsófia.pdf] PDF
Külső-bírálat_Potyondi-Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (212kB)
[thumbnail of Potyondi Zsófia.pdf] PDF
Potyondi Zsófia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az, hogy mit eszünk és iszunk, nem pusztán az éhség vagy szomjúság kérdése, hanem környezetünk, szocializációnk hatásának eredménye is. A tanult meggyőződések és normák, amelyek egy adott társadalomra jellemzőek, vagy a minket megcélzó marketingstratégiák éppen annyira befolyásolják a fogyasztási szokásokat, mint az ízlés és egyéni preferenciák. Annak ellenére, hogy ma már a sörgyártók kiszélesítették célközönségüket a nőkre is, és megváltozni látszik a söripar marketingje, ami hosszú ideig tartott fent olyan sztereotípiákat, hogy a sör a férfiak itala, úgy gondolom ezek a médiaprezentációk az egyes alkoholos italokról és ivási stílusokról továbbra is hatással vannak a fogyasztók sörrel kapcsolatos attitűdjére, a fogyasztói attitűd pedig a tényleges fogyasztói magatartásra.A dolgozatomban arra keresem a választ, hogy a hazai fogyasztók hogyan viszonyulnak a sörfogyasztáshoz, kapcsolatot keresve a sörfogyasztáshoz kapcsolódó negatív asszociációk, sztereotípiák és a nemfogyasztás között, ezáltal közelebb kerülhetünk annak a kérdésnek a megválaszolásához, hogy milyen marketingkommunikációs eszköztárral igyekezzünk megszólítani a nemfogyasztókat. A hazai piac telített, így a szektor számára elengedhetetlen a vásárlóközönségük további kiterjesztése, ha növelni akarják forgalmukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, söripar, sztereotípia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet