Corporate Social Responsibility (CSR) a divatiparban

Dross Lídia (2023) Corporate Social Responsibility (CSR) a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT- DROSS LÍDIA.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT- DROSS LÍDIA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (744kB)
[thumbnail of Biralat_Dross_Lidia.pdf] PDF
Biralat_Dross_Lidia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of KÜLSŐ BÍRÁLAT Dross Lídia.pdf] PDF
KÜLSŐ BÍRÁLAT Dross Lídia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (709kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a vállalati felelősség vállalást (CSR- Corporate Social Responsibility) választottam, hiszen a társadalmi felelősségvállalás témaköre egyre aktuálisabb a mai világban. Minden vállalat a fogyasztó szükségleteit szeretné kielégíteni, de manapság ehhez nem elég csak a termék vagy a szolgáltatás, amit nyújtanak, annál sokkal többet kell tenniük azért, hogy a potenciális fogyasztók őket válasszák, márkahűek maradjanak. Kitűnni a többi hasonló terméket árusító cég köréből a jelenlegi piaci versenyben rettentő nehéz. A társadalmi elvárásoknak való megfelelés miatt egyfajta kényszer is van az embereken az öltözködésük kapcsán. A nők sokszor a shoppingolást egyfajta hobbiként kezelik. A kérdés csak az, hogy ezen javak halmozása milyen hatással van a környezetünkre, mennyire szennyezük ezzel a Földünket. Mint fogyasztók elhihetünk-e mindent a divatipar által kommunikált fenntartható divat témakörében?  Illetve, hogy a vásárlók belegondolnak-e mindezen kérdésekbe vásárlásaik során? Mivel a divat, megjelenés szerves részét alkotja a mindennapi életünknek, ezért ezen a területen is törekednünk kellene a fenntarthatóságra. A felelősségvállalás, illetve maga a fenntartható fejlődés gyakorlata és annak kommunikálása főleg a multinacionális ruházati vállalatok leányvállalatánál jelenik meg, viszont jelenleg még kevés kisebb cégre jellemző ez a tevékenyég. Úgy gondolom, hogy manapság a fogyasztók igényei megnőttek, egyre tudatosabb döntéseket hoznak a vásárlásaik során. Nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy az adott termék honnan származik, mennyire újrahasznosított anyagokból készült. Emellett sok fogyasztó nyomon követi, figyeli a márka marketingtevékenységét. A kutatásom során arra keresem a választ, hogy a fogyasztókat mennyire képes befolyásolni a vállalatok által felvállalt társadalmi felelősségvállalása, valamint, hogy ilyen típusú tevékenység által ismertebb, szimpatikusabb lesz-e a cég, mennyire tudja javítani az adott cég az imázsát, megítélését is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Szabóné Nagy Judit
Külső
Mesteroktató; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, divat, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, vállalati felelősség, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet