Dross Lídia (2023) Corporate Social Responsibility (CSR) a divatiparban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT- DROSS LÍDIA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (744kB) |
|
PDF
Biralat_Dross_Lidia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
|
PDF
KÜLSŐ BÍRÁLAT Dross Lídia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (709kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként a vállalati felelősség vállalást (CSR- Corporate Social Responsibility) választottam, hiszen a társadalmi felelősségvállalás témaköre egyre aktuálisabb a mai világban. Minden vállalat a fogyasztó szükségleteit szeretné kielégíteni, de manapság ehhez nem elég csak a termék vagy a szolgáltatás, amit nyújtanak, annál sokkal többet kell tenniük azért, hogy a potenciális fogyasztók őket válasszák, márkahűek maradjanak. Kitűnni a többi hasonló terméket árusító cég köréből a jelenlegi piaci versenyben rettentő nehéz. A társadalmi elvárásoknak való megfelelés miatt egyfajta kényszer is van az embereken az öltözködésük kapcsán. A nők sokszor a shoppingolást egyfajta hobbiként kezelik. A kérdés csak az, hogy ezen javak halmozása milyen hatással van a környezetünkre, mennyire szennyezük ezzel a Földünket. Mint fogyasztók elhihetünk-e mindent a divatipar által kommunikált fenntartható divat témakörében? Illetve, hogy a vásárlók belegondolnak-e mindezen kérdésekbe vásárlásaik során? Mivel a divat, megjelenés szerves részét alkotja a mindennapi életünknek, ezért ezen a területen is törekednünk kellene a fenntarthatóságra. A felelősségvállalás, illetve maga a fenntartható fejlődés gyakorlata és annak kommunikálása főleg a multinacionális ruházati vállalatok leányvállalatánál jelenik meg, viszont jelenleg még kevés kisebb cégre jellemző ez a tevékenyég. Úgy gondolom, hogy manapság a fogyasztók igényei megnőttek, egyre tudatosabb döntéseket hoznak a vásárlásaik során. Nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy az adott termék honnan származik, mennyire újrahasznosított anyagokból készült. Emellett sok fogyasztó nyomon követi, figyeli a márka marketingtevékenységét. A kutatásom során arra keresem a választ, hogy a fogyasztókat mennyire képes befolyásolni a vállalatok által felvállalt társadalmi felelősségvállalása, valamint, hogy ilyen típusú tevékenység által ismertebb, szimpatikusabb lesz-e a cég, mennyire tudja javítani az adott cég az imázsát, megítélését is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, divat, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, vállalati felelősség, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |