A "Low Cost" disztribúciós rendszer jelentősége a Robinia Group Kft. üzleti modelljében

Erdélyi Kristóf (2023) A "Low Cost" disztribúciós rendszer jelentősége a Robinia Group Kft. üzleti modelljében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Erdélyi Kristóf (FFSG63) - Szakdolgozat.pdf] PDF
Erdélyi Kristóf (FFSG63) - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külsős bírálat.pdf] PDF
Külsős bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (53kB)
[thumbnail of Bírálat Erdélyi Kristóf.pdf] PDF
Bírálat Erdélyi Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Robinia Group Kft. által megtervezett és megvalósított sajátos ellátási rendszerének (Low Cost modell) fejlesztési lehetőségeit vizsgálom. A szakirodalmi részben ismertetem, hogy miként lehet versenyképes az akácburkolat a kültéri burkolatok piacán. Az egzóta- és akácburkolatok ökonómiájának összehasonlítása után az általános értékesítési csatornákat mutatom be. A szakirodalmi részeben továbbá bemutatom az egzóta burkolatok általánosságban használt értékesítési csatornáit, majd a cég által kidolgozott nem szokványos disztribúciós rendszert. A kutatásom két részből áll. Az első részben mélyinterjút készítek a cég jelenlegi három disztribútorával, illetve a cég értékesítési vezetőjével és az ügyvezetővel. A mélyinterjú során nyitott kérdéseket teszek fel az interjú alanyoknak és az elhangzott véleményeket, válaszokat a SWOT analízis szempontjai alapján csoportosítom, majd egy kérdőívben kitöltetem a megkérdezettekkel. A kérdőívben állítások szerepelnek, amiket elfogadhatnak vagy elvethetnek a válaszadók. A kérdőívből kiderülnek a cég, a disztribúciós rendszer, a termék, a gazdasági környezet, illetve a kültéri akácburkolat piacának erősségei, gyengeségei, lehetőségei és veszélyei. Ezen válaszokat az ügyvezetővel elemzem és értékelem. Továbbá vele fogalmazom meg a lehetséges fejlesztési irányokat, ugyanis ő az aki legjobban ismeri a cég folyamatait, nem utolsó sorban neki kell meghoznia a javaslatokat megvalósító felelős döntéseket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: disztribúció, disztribúciós csatornák, ellátási lánc - ellátó hálózat, értékesítési csatorna, feldolgozóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet