Az Instagram hatása az Y és a Z generációra

Zanati Gabriella (2023) Az Instagram hatása az Y és a Z generációra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Zanati Gabriella_Szakdolgozat_2022.pdf] PDF
Zanati Gabriella_Szakdolgozat_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Zanati_szakdolgozat_ertekeles_CSJ.pdf] PDF
Zanati_szakdolgozat_ertekeles_CSJ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (49kB)
[thumbnail of opp_social_ZanatiG.pdf] PDF
opp_social_ZanatiG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy 2017-ben végzett felmérés alapján (Consumer Barométer, 2017) a magyar lakosság 65%-a rendelkezett okostelefonnal, ez pedig az elmúlt években egyre növekedett. Ezen eszközök használata kétségkívül számos előnnyel jár, azonban azt is fontos megjegyezni, hogy az okostelefonok használatával új szokások, illetve viselkedési mintázatok is megjelentek, főként a fiatalok körében. Ezek a változások komoly hatást gyakorolnak az életmódra, a gondolkodásra, valamint a magatartással kapcsolatos döntésekre. A mai fiatalok tehát különösképp fogékonyak az okostechnológiákra, valamint ezek használata mára nélkülözhetetlen lett a kommunikáció, tanulás és a kapcsolattartás érdekében. (Pikó – Kiss, 2019) Ez tehát azt jelenti, hogy az emberek kommunikációja, legnagyobb százalékban a fiataloké, szinte teljes mértékben az okostelefonokon és az ezeken megtalálható közösségi oldalakon történik, aminek rengeteg különböző hatása van a társadalomra, illetve az egyénekre, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. Fontos tehát ezekkel a jelenségekkel foglalkozni, ezáltal pedig megpróbálhatjuk felvenni a harcot a negatív hatásokkal szemben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csics Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cyberbullying, generációelmélet, generációk, influencer, Instagram, internet, szelfi
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:02
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet