Az identitáspolitika jelenségének áttekintése és marketing szemléletű vizsgálatának jelentősége a posztmodern korban

Hegyvári Gyula Dániel (2023) Az identitáspolitika jelenségének áttekintése és marketing szemléletű vizsgálatának jelentősége a posztmodern korban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hegyvari-Gyula-Daniel.pdf] PDF
Szakdolgozat_Hegyvari-Gyula-Daniel.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_biralat_HegyváriGyula_ND.pdf] PDF
Szakdolgozat_biralat_HegyváriGyula_ND.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (104kB)
[thumbnail of Hegyvári_Gyula_Dániel_bírálat_OT.pdf] PDF
Hegyvári_Gyula_Dániel_bírálat_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztói igények az évek, évtizedek múlásával folyamatosan változnak. Az elmúlt időszak, tágabb vonatkozásban pedig a posztmodern kor egyik ilyen változása az, hogy a emberek politikai identitása elkezdett jelentős hatást gyakorolni a fogyasztói magatartásukra, különösen az Amerikai Egyesült Államokban. Az identitáspolitika jelenségét az 1960-as években figyelték meg először, és a jelenség lényeges összefüggést mutat a kontextusával, amiben létezik, tehát a posztmodernnel. Az identitáspolitika fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását leginkább a 2010-es évek második felétől kezdve mérik mind kvantitatív, mind kvalitatív módszerekkel. A kutatások elemzése során többek között azt láthatjuk, hogy az újravásárlási valószínűség és a fogyasztó politikai identitása között közepes-erős, pozitív korreláció van. Ezzel szemben magyar vonatkozásban az identitáspolitika nem tűnik mérvadónak a fogyasztói döntéshozatalban, legalább is jelenleg, ez a piac azonban mélyebb vizsgálatot igényel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh Dolli
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Amerikai Egyesült Államok, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, identitás-pszichológia, identitáspolitika, Magyarország, posztmodern
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:02
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet