Hegyvári Gyula Dániel (2023) Az identitáspolitika jelenségének áttekintése és marketing szemléletű vizsgálatának jelentősége a posztmodern korban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Hegyvari-Gyula-Daniel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szakdolgozat_biralat_HegyváriGyula_ND.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (104kB) |
|
PDF
Hegyvári_Gyula_Dániel_bírálat_OT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (295kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztói igények az évek, évtizedek múlásával folyamatosan változnak. Az elmúlt időszak, tágabb vonatkozásban pedig a posztmodern kor egyik ilyen változása az, hogy a emberek politikai identitása elkezdett jelentős hatást gyakorolni a fogyasztói magatartásukra, különösen az Amerikai Egyesült Államokban. Az identitáspolitika jelenségét az 1960-as években figyelték meg először, és a jelenség lényeges összefüggést mutat a kontextusával, amiben létezik, tehát a posztmodernnel. Az identitáspolitika fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását leginkább a 2010-es évek második felétől kezdve mérik mind kvantitatív, mind kvalitatív módszerekkel. A kutatások elemzése során többek között azt láthatjuk, hogy az újravásárlási valószínűség és a fogyasztó politikai identitása között közepes-erős, pozitív korreláció van. Ezzel szemben magyar vonatkozásban az identitáspolitika nem tűnik mérvadónak a fogyasztói döntéshozatalban, legalább is jelenleg, ez a piac azonban mélyebb vizsgálatot igényel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Amerikai Egyesült Államok, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, identitás-pszichológia, identitáspolitika, Magyarország, posztmodern |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |