Mangold Isabel (2023) A Grape-Vine Bortermelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési stratégiája. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Mangold_Isabel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Mangold Isabel szakdolgozat külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (307kB) |
|
PDF
2023. 1 szakdolgozat Mangold.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (246kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a Grape-Vine Bortermelő és Kereskedelmi Kft. értékesítési stratégiája. Azért esett a választásom erre a témára, mert a borászathoz családi kapcsolatok fűznek. Célom, hogy teljeskörűen feltérképezzem a jelenleg alkalmazott értékesítési stratégiát, elemezzem azt, majd rávilágítsak az általam vélt hibákra és javaslatokat tegyek azok megoldására. A téma időszerűségét indokolja, hogy a Grape-Vine pincészet jelenleg egy sikeres vállalkozás, amely folyamatos üzleti növekedést ígér. Dolgozatom a cég jövőbeli célkitűzései során nyújthat segítséget, üzleti tervek és stratégiák kialakítása mellett. A Grape-Vine Kft. egy magyar borászat, amely 26 éve az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) szektorban tevékenykedik. Elsősorban fontosnak tartom, hogy átfogó képet alkossak az ágazatról a magyar borpiac bemutatásával. A helyzetkép feltárása során kitérek a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek meghatározó jellemzőire, amelyeket a termelői oldalról vizsgálok meg. Az ágazat elemzése során a kereslet és kínálat egyensúlya is bemutatásra kerül, illetőleg a fogyasztási szokásokra is kitérek. A szektor sajátosságai közé tartozó nagy kínálat miatt elengedhetetlen az éles versenyhelyzet bemutatása, amelyet a Porteri modell segítségével fogok megtenni. A modell, az iparág feltérképezése során, az új belépők fenyegetésére és helyettesítő termékek használatára is kitér. A versenystruktúra bemutatása után, az értékesítési stratégia és annak kialakító tényezői lesznek fókuszban. A marketingmix elemei segítségével vizsgálhatóak a marketing eszközök és az értékesítési csatornák. A belföldi kereskedelemre koncentrálva bemutatásra kerül az egyszintű és kétszintű disztribúciós rendszer. A stratégia kialakításának többi eleme közé tartoznak a differenciáló tényezők, a fogyasztói attitűd és az értékesítési rendszer szereplőinek célegyüttese. A Grape-Vine Kft. értékesítési stratégiájának feltárása elsősorban primer kutatással történik, amely, a szekunder adatok feltárását követően, kvalitatív adatfelvételt (mélyinterjú), valamint az információk elemzését és értékelését foglalja magában. A mélyinterjúkat a borászatnál dolgozó kereskedelmi vezetőkkel végzem el, akik biztosítják a témához kapcsolódó megbízható és kompetens információkat. Célom a primer kutatás során, hogy két gyakorlati példán keresztül mutassam meg az értékesítési stratégia kialakítását a vállalat részéről. Az irányított beszélgetések során megszerzett adatokat egy összehasonlító elemzés segítségével tervezem feldolgozni. Végezetül megfogalmazom a szakdolgozatom összegzését, bemutatom az elemzéseim során felfedett hibákat és azok megoldására terjesztek elő tanácsokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | árstratégia, áruértékesítés, belföldi termelés, borászat, Grape-Vine Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |