Az elmúlt négy év globális folyamatainak hatásai egymásra és a marketingre

Bakó Simon (2023) Az elmúlt négy év globális folyamatainak hatásai egymásra és a marketingre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bakó_Simon_Szakdolgozat_BGE_KKK_2022.pdf]
Előnézet
PDF
Bakó_Simon_Szakdolgozat_BGE_KKK_2022.pdf

Download (6MB) | Előnézet
[thumbnail of Aláírt nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Aláírt nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Külső konzulens - szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Külső konzulens - szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (21kB)
[thumbnail of Bakó Simon_biralati-szempontok-belso-biralo-mesterkepzes (1).pdf] PDF
Bakó Simon_biralati-szempontok-belso-biralo-mesterkepzes (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években számos olyan globális esemény történt, ami megváltoztatta a fogyasztók életét és a marketinget is. Bár ezekkel kapcsolatban készültek kutatások, kevés mutatja be az ügynökségek és médiaszolgáltatók oldalát, és még kevesebb hozza ezt összefüggésbe a globális marketing piacon tapasztalt változásokkal. Ebben a dolgozatban összegzem ezeket a folyamatokat és megvizsgálom, miben és mennyire tér el a marketing napjainkban 2019 előtthöz képest és vajon hogyan fog ez változni a jövőben. Míg a szekunder kutatás során globális adatokkal dolgozok, addig primer kutatásom keretein belül a magyar piacot elemzem részletesebben. 12 mélyinterjút készítettem különböző reklámozással és média szolgáltatással foglalkozó szakemberrel, akik bemutatták saját és ügyfeleik helyzetét. Eredményként elmondható, hogy a globális események összefüggésben állnak egymással és rengeteg különböző módon gyakorolnak hatást a fogyasztókra és a marketingre egyaránt. A Covid járvány például ezen a téren katalizátorként működött a digitális átalakulás felgyorsításában, viszont a gazdasági válság kialakulását már az üzleti ciklus is befolyásolta. Az ügynökségekre gyakorolt hatások területenként eltérőek  voltak, ezért ezek mindegyikét külön kielemeztem. Míg azok akik nagy nemzetközi márkák kommunikációjával foglalkoznak csak kisebb változásokat érzékeltek az ügyfelek viselkedésében, addig  a hazai piacon dolgozó kisebb ügynökségek működésében nagy változások léptek életbe. A digitális hirdetésekből sokkal több bevétel származott, mivel mindenki erős online jelenlétet szeretett volna kialakítani márkájának. Ez elvonta a hirdetésekre szánt összegeket a többi kommunikációs csatornától és egyedül a TV területén volt látható jelentősebb növekedés az utóbbi években. A jövőt illetően jelenleg nagy a bizonytalanság és a legtöbben indokolatlannak tartják, hogy egy negyedévnél későbbre is tervezzenek. Az biztos, hogy 2023 nem lesz eseménymentes és sok szempontból meghatározhatja a piacot a következő évekre. Kutatásom végén arra a konklúzióra jutottam, hogy a globalizáció változásainak vizsgálata rövid távon segít megérteni a környezetet és átlátni a folyamatokat, hosszú távon pedig megmutatja a korábban hasznosnak bizonyult módszereket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális média, globalizáció, integrált marketing, koronavírus-járvány (COVID-19), médiaügynökség, reklámügynökség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:02
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:02
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44131

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet