Lévai Ádám (2023) Advertising in Japan. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Advertising in Japan - Adam Levai (PCCEVJ).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
dissertation_report_for LÉVAI Ádám.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (93kB) |
|
PDF
Lévai Ádám dissertation_report.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (203kB) |
Absztrakt (kivonat)
The thesis explores the unique points in Japanese advertising, from the birth of mass consumerism in the country until the internet era of today. Examining how and why soft-sell has become the preferred marketing strategy in Japan. I will expand on how the Japanese advertising company Dentsu created viable ways to communicate with consumers in a world where information overflow is the norm. Lastly, I will present a study on why celebrities appear so frequently in Japanese television commercials compared to Western countries, using Hofstede's Cultural Dimensions.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | advertising, collectivism, consumerism, Japan, marketing communication strategy, soft sell |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |