Advertising in Japan

Lévai Ádám (2023) Advertising in Japan. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Advertising in Japan - Adam Levai (PCCEVJ).pdf] PDF
Advertising in Japan - Adam Levai (PCCEVJ).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of dissertation_report_for LÉVAI Ádám.pdf] PDF
dissertation_report_for LÉVAI Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (93kB)
[thumbnail of Lévai Ádám dissertation_report.pdf] PDF
Lévai Ádám dissertation_report.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (203kB)

Absztrakt (kivonat)

The thesis explores the unique points in Japanese advertising, from the birth of mass consumerism in the country until the internet era of today. Examining how and why soft-sell has become the preferred marketing strategy in Japan. I will expand on how the Japanese advertising company Dentsu created viable ways to communicate with consumers in a world where information overflow is the norm. Lastly, I will present a study on why celebrities appear so frequently in Japanese television commercials compared to Western countries, using Hofstede's Cultural Dimensions.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advertising, collectivism, consumerism, Japan, marketing communication strategy, soft sell
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:02
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet