Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán

Kovács Viktória (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of MSc_Diplomadolgozat_Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán.pdf] PDF
MSc_Diplomadolgozat_Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kovács Viktória szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Kovács Viktória szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Kovács Viktória szakdolgozat bírálat kérdések.pdf] PDF
Kovács Viktória szakdolgozat bírálat kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (22kB)
[thumbnail of Kovács_Viktória_bírálat_OT.pdf] PDF
Kovács_Viktória_bírálat_OT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomamunkámban az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói magatartást szándékozom vizsgálni. Ehhez bemutatom a jogi hátterét, az egészség fogalmának és trendek alakulását, az ellátási láncot, az étrend-kiegészítőket és a fogyasztói magatartását. Ezzel előkészítve a kutatásomat, következik a mélyinterjúk és a kérdőív eredményeinek bemutatása és elemzése. A mélyinterjúk során a piaci szereplőktől gyűjtöttem információt, míg a kérdőív segített megismerni a fogyasztók viselkedését. Úgy gondolom, ezáltal teljes képet kapunk több oldalt is megvizsgálva. Azért választottam ezt a két kutatási módszert, mert így eleinte egy betekintést nyerhetek, majd ebből kiindulva megismerhetem egy nagy minta által a fogyasztókat, szokásaikat és viselkedésüket. A dolgozat során a következő az általam felállított hipotézisekre keresem a választ: 1. Az emberek döntően online/digitális felületekről szereznek információt az étrend-kiegészítőkről. 2. A rendszeres sportolás befolyásolja az étrend-kiegészítők fogyasztását. 3. A jellemzően inkább nők fogyasztanak étrend-kiegészítőket. 4. Az X és Y generációk inkább offline, míg a Z generáció inkább online vásárol étrend-kiegészítőt. Az elemzést követően megállapítottam, hogy az emberek többsége az interneten szerez információt. A rendszeres sportolás és fogyasztás között is áll fent kapcsolat, a fogyasztók hetente többször is sportolnak. Illetve inkább a nők fogyasztják ezeket. A fogyasztók többnyire egészségmegőrzés céljából szedik, ez jellemző minden generációra. Továbbá meglepő módon a fiatalabb generációk az online vásárlással szemben inkább a gyógyszertárat részesítik előnyben. Végezetül a primer és szekunder kutatás eredményeit összevetem és levonom a következtetéseket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ellátási lánc - ellátó hálózat, étrend, étrend-kiegészítő, fogyasztói magatartás, generációk
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet