Kovács Viktória (2023) Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán. Külkereskedelmi Kar.
PDF
MSc_Diplomadolgozat_Fogyasztói magatartás vizsgálata az étrend-kiegészítők kapcsán.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kovács Viktória szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
|
PDF
Kovács Viktória szakdolgozat bírálat kérdések.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (22kB) |
|
PDF
Kovács_Viktória_bírálat_OT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
Absztrakt (kivonat)
A diplomamunkámban az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói magatartást szándékozom vizsgálni. Ehhez bemutatom a jogi hátterét, az egészség fogalmának és trendek alakulását, az ellátási láncot, az étrend-kiegészítőket és a fogyasztói magatartását. Ezzel előkészítve a kutatásomat, következik a mélyinterjúk és a kérdőív eredményeinek bemutatása és elemzése. A mélyinterjúk során a piaci szereplőktől gyűjtöttem információt, míg a kérdőív segített megismerni a fogyasztók viselkedését. Úgy gondolom, ezáltal teljes képet kapunk több oldalt is megvizsgálva. Azért választottam ezt a két kutatási módszert, mert így eleinte egy betekintést nyerhetek, majd ebből kiindulva megismerhetem egy nagy minta által a fogyasztókat, szokásaikat és viselkedésüket. A dolgozat során a következő az általam felállított hipotézisekre keresem a választ: 1. Az emberek döntően online/digitális felületekről szereznek információt az étrend-kiegészítőkről. 2. A rendszeres sportolás befolyásolja az étrend-kiegészítők fogyasztását. 3. A jellemzően inkább nők fogyasztanak étrend-kiegészítőket. 4. Az X és Y generációk inkább offline, míg a Z generáció inkább online vásárol étrend-kiegészítőt. Az elemzést követően megállapítottam, hogy az emberek többsége az interneten szerez információt. A rendszeres sportolás és fogyasztás között is áll fent kapcsolat, a fogyasztók hetente többször is sportolnak. Illetve inkább a nők fogyasztják ezeket. A fogyasztók többnyire egészségmegőrzés céljából szedik, ez jellemző minden generációra. Továbbá meglepő módon a fiatalabb generációk az online vásárlással szemben inkább a gyógyszertárat részesítik előnyben. Végezetül a primer és szekunder kutatás eredményeit összevetem és levonom a következtetéseket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, étrend, étrend-kiegészítő, fogyasztói magatartás, generációk |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |