Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai a Dark Black Kft. gyakorlatában

Bauernfeind Beáta (2023) Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai a Dark Black Kft. gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Z91QK0 KM DM Bauernfeind_Beáta.pdf] PDF
Z91QK0 KM DM Bauernfeind_Beáta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Z91QK0 Online vásárlási szokások(1-155).zip] Archive (ZIP)
Z91QK0 Online vásárlási szokások(1-155).zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (27kB)
[thumbnail of Bauernfeind Beáta szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Bauernfeind Beáta szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (180kB)
[thumbnail of 2023. 1 szakdolgozat Bauernfeind.pdf] PDF
2023. 1 szakdolgozat Bauernfeind.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az online kereskedelem bevezetése egy már meglévő vállalkozás gyakorlatában. Dolgozatom első felének célja az volt, hogy alapos áttekintést nyújtsak az online értékesítésről, amely magában foglalja a definíciókat, gazdasági jelentőségük magyarázatát, illetve a covidjárvány által okozott hatást az értékesítési csatornára. A következő fejezetet a szakágazat és a benne működő vállalkozás bemutatása után a szekunder kutatásnak szenteltem. Az adatok begyűjtése és azok elemzése során jobban megismerhettem a piacot, valamint a vásárlások mechanizmusát. A SWOT analízis rámutatott, hogy hiába van rengeteg erőssége az üzletnek, ha képtelen a fejlődésre, mert fizikai korlátjai vannak, mint a bolt kis területe, akkor kénytelen olyan alternatívát választani, ami nem helyigényes. Erre ad megoldást az online kereskedelem, hiszen nem kötelező a készlettartás. A versenyhelyzetet is vizsgálva van lehetőség az üzletben, mivel a fogyasztók keresik az újdonságot a másik alternatívát, amelynek oka lehet a termék túlzott drágulása. A dolgozatomban felhasznált szakirodalmi összefüggésekkel és a 4. pontban található primer kutatással és ezek bemutatásával szerettem volna rávilágítani arra, hogy a vásárlási szokásokra mekkora fejlődést gyakorolt ​​az elmúlt évek gazdasági változásai, illetve mennyire fel tudta gyorsitani az e-kereskedelem, elterjedését egy világjárvány. Primer kutatási kérdéseim megválaszolására kvantitatív megkérdezéses leíró kutatási módszert választottam, mégpedig egy online felületen kitölthető kérdőív segítségével. A kérdőív kiértékelésekor kapott válaszok is azt mutatják, hogy még mindig nem teljes a bizalom az online kereskedelemmel szemben. Az elmúlt években bár egyre szélesebb körben nőtt rá az igény a fogyasztók egyre kritikusabbak és árérzékenyebbek. Könnyebben változtatják meg vásárlási szokásaikat a tájékozott vásárlók, még ebben a speciális szakágban is, azzal a kiskedvenceik egészségének megtartásához, javításához és a saját kényelmükhöz, igényeik kielégítéséhez. A szakdolgozatom megmutatta azt is, hogy miután a vállalat felismerte a fejlődés szükségességét, készen állt meghozni a kellő intézkedéseket a sikeresség érdekében, valamint azt, hogy ezzel milyen előrelépést ért, és érhet még el.Dolgozatom befejeztével azt gondolom, örömmel elemeztem és vezettem végig annak a vállalatnak a fejlődéshez hozzájáruló új szolgáltatási tevékenységét, ahol dolgozom. Örömmel mélyedtem bele a folyamatok részleteinek vizsgálatába, így számomra is világosabbá vált a vállalat stratégiája.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, online értékesítés, online piackutatás, weboldal tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet