Bauernfeind Beáta (2023) Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai a Dark Black Kft. gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Z91QK0 KM DM Bauernfeind_Beáta.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
Archive (ZIP)
Z91QK0 Online vásárlási szokások(1-155).zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (27kB) |
|
PDF
Bauernfeind Beáta szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (180kB) |
|
PDF
2023. 1 szakdolgozat Bauernfeind.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (270kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az online kereskedelem bevezetése egy már meglévő vállalkozás gyakorlatában. Dolgozatom első felének célja az volt, hogy alapos áttekintést nyújtsak az online értékesítésről, amely magában foglalja a definíciókat, gazdasági jelentőségük magyarázatát, illetve a covidjárvány által okozott hatást az értékesítési csatornára. A következő fejezetet a szakágazat és a benne működő vállalkozás bemutatása után a szekunder kutatásnak szenteltem. Az adatok begyűjtése és azok elemzése során jobban megismerhettem a piacot, valamint a vásárlások mechanizmusát. A SWOT analízis rámutatott, hogy hiába van rengeteg erőssége az üzletnek, ha képtelen a fejlődésre, mert fizikai korlátjai vannak, mint a bolt kis területe, akkor kénytelen olyan alternatívát választani, ami nem helyigényes. Erre ad megoldást az online kereskedelem, hiszen nem kötelező a készlettartás. A versenyhelyzetet is vizsgálva van lehetőség az üzletben, mivel a fogyasztók keresik az újdonságot a másik alternatívát, amelynek oka lehet a termék túlzott drágulása. A dolgozatomban felhasznált szakirodalmi összefüggésekkel és a 4. pontban található primer kutatással és ezek bemutatásával szerettem volna rávilágítani arra, hogy a vásárlási szokásokra mekkora fejlődést gyakorolt az elmúlt évek gazdasági változásai, illetve mennyire fel tudta gyorsitani az e-kereskedelem, elterjedését egy világjárvány. Primer kutatási kérdéseim megválaszolására kvantitatív megkérdezéses leíró kutatási módszert választottam, mégpedig egy online felületen kitölthető kérdőív segítségével. A kérdőív kiértékelésekor kapott válaszok is azt mutatják, hogy még mindig nem teljes a bizalom az online kereskedelemmel szemben. Az elmúlt években bár egyre szélesebb körben nőtt rá az igény a fogyasztók egyre kritikusabbak és árérzékenyebbek. Könnyebben változtatják meg vásárlási szokásaikat a tájékozott vásárlók, még ebben a speciális szakágban is, azzal a kiskedvenceik egészségének megtartásához, javításához és a saját kényelmükhöz, igényeik kielégítéséhez. A szakdolgozatom megmutatta azt is, hogy miután a vállalat felismerte a fejlődés szükségességét, készen állt meghozni a kellő intézkedéseket a sikeresség érdekében, valamint azt, hogy ezzel milyen előrelépést ért, és érhet még el.Dolgozatom befejeztével azt gondolom, örömmel elemeztem és vezettem végig annak a vállalatnak a fejlődéshez hozzájáruló új szolgáltatási tevékenységét, ahol dolgozom. Örömmel mélyedtem bele a folyamatok részleteinek vizsgálatába, így számomra is világosabbá vált a vállalat stratégiája.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, online értékesítés, online piackutatás, weboldal tervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |