Az autóipari igények globális változásainak monitorozása, és azok kezelése az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján

Kiss Barbara Nikoletta (2023) Az autóipari igények globális változásainak monitorozása, és azok kezelése az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (348kB)
[thumbnail of szakdolgozat bizalmas kezelése Kiss Barbara Nikoletta_iktatva.pdf] PDF
szakdolgozat bizalmas kezelése Kiss Barbara Nikoletta_iktatva.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 08..

Download (572kB)
[thumbnail of Kiss Barbara Nikoletta_belső_BL.pdf] PDF
Kiss Barbara Nikoletta_belső_BL.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (345kB)
[thumbnail of Külső konzulens bírálat - Kiss Barbara Nikoletta.pdf] PDF
Külső konzulens bírálat - Kiss Barbara Nikoletta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (687kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom az autóipart érintő változások témáját járja körül, külön figyelmet szentelve a koronavírus, a globális félvezetőhiány, valamint az orosz-ukrán háború okozta rendelésállományok változására. Kutatásom során az Aptiv Connection Systems Hungary Kft. tatabányai gyártólokációján bekövetkezett változásokat elemeztem abból a célból, hogy kiderítsem, a fent említett problémák miként gyakorolnak hatást egy világvezető vállalat esetében. Elemzéseim alapját a 2020 március és 2022 december közötti előrejelzések és tényleges rendelések adták. A koronavírus 2020 tavaszi berobbanását követően hatalmasat estek az autóipari megrendelések, mely a pandémiának és a gyárleállásoknak volt köszönhető. Ennek ellenére megállapítást nyert, hogy a koronavírus nem okozott szignifikánsan negatív hatást a rendelésállomány mennyiségére, szemben a mai napig elhúzódó globális chiphiánnyal, amely a Covid-19 alatti elektronikai cikkek iránti megnövekedett kereslet okozott, és mára visszafordíthatatlan veszteséget eredményezett a járműiparban. Mintha mindez nem okozott volna még elég gondot, Oroszország megtámadta Ukrajnát, ami többszörösen is befolyásolja az autógyártók tevékenységét, és az Oroszországgal szembeni szankciók sem könnyítik meg a helyzetet. Mivel az egyik legnagyobb kábelkorbács gyár Ukrajnában található, a szállítások kiesése az egész világ számára, köztük Magyarország számára is további negatív hatást eredményezett. Úgy tűnik, hogy 2023-ra talán rendeződni kezd a helyzet, de ezt még az elszálló energiaárak befolyásolhatják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Budai László
Belső
egyetemi docens; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK
Gerván Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, chiphiány, háború, koronavírus-járvány (COVID-19), megrendelés(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet