A szerencsejáték jelenlegi szerepe, jelentősége, valamint a fogyasztók szokásai napjainkban

Szabó Richárd (2023) A szerencsejáték jelenlegi szerepe, jelentősége, valamint a fogyasztók szokásai napjainkban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó-Richárd_szakdolgozat_végleges-verzió.pdf] PDF
Szabó-Richárd_szakdolgozat_végleges-verzió.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Szabó Richárd Annotáció pdf.pdf] PDF
Szabó Richárd Annotáció pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (124kB)
[thumbnail of Bírálat Szabó Richárd.pdf] PDF
Bírálat Szabó Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Szabó Richárd_Willing Ádám.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Szabó Richárd_Willing Ádám.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)

Absztrakt (kivonat)

Annotáció     Kutatásom a szerencsejáték jelenlegi szerepét, jelentőségét, valamint a fogyasztók szokásait vizsgálja napjainkban kvantitatív módszerrel. Kutatási kérdésem, hogy milyen kommunikációs motívumra építve érik el a legnagyobb pozitív eredményt a szerencsejátékkal kapcsolatos hirdetések?   A kutatás architektúrában felvázoltam, valamint megvizsgáltam a szerencsejáték hátterében álló elméleti kérdéseket, amiket a mögöttük álló szakirodalommal alá is támasztottam. Az elméleti háttér ismertetése folyamán Veress Zoltán, Hofmeister-Tóth Ágnes, illetve Töröcsik Mária műveik alapján elhelyeztem a szerencsejátékot a termék-szolgáltatás kontinuum egyenes segítségével, amiből hosszas elemzés során kirajzolódott, hogy a szerencsejáték a szolgáltatásokra jellemző tulajdonságokkal bír. A továbbiakban kifejtésre került még a vásárlási folyamat is, ahol részletesen taglaltam a különböző vevői elvárásokat, amik igazolására a Servquel módszer volt a segítségemre. Ezt a fogyasztói magatartás követte, ahol kiemelten foglalkozott a kutató a vásárlást befolyásoló tényezőkkel és a motivációs elemekkel.  Az vonatkozó szakirodalom feltárása után a következő három hipotézist határoztam meg.  Nullhipotézis: A sikerélmény és a sikernek az archetípusa áll az emberek szerencsejátékkal kapcsolatos motivációja mögött, ezáltal azok a reklámok lesznek sikeresek melyek ezekre fókuszálnak.  H1: A szerencsejátékról szóló hirdetések lakosságra gyakorolt hatása elenyésző, mert az emberek számára túl agresszívnak bizonyulnak.  H2: Technológia fejlődésének és a szociális igények háttérbe szorulásának köszönhetően az emberek inkább az online szerencsejátékot preferálják a fizikaival szemben. A hipotézisek tesztelése érdekében kvantitatív, online kérdőíveztetésre épülő adatgyűjtést végeztem, melyben zártvégű kérdésekkel mértem fel egy 104 főből álló minta témával kapcsolatos szokásait, attitűdjeit. Alaposságát tekintve fontos megjegyezni, hogy további kvantitatív és kvalitatív kutatások elvégzése szükséges ahhoz, hogy a kutatási konklúziót az alapsokaságra lehessen általánosítani. Ezért az eredmények mindössze jelen kutatási mintán belül szükséges értelmezni, azokat további kutatásokkal szükséges alátámasztani vagy cáfolni. Összességében a kutatás során felmerült kutatási kérdésre a választ, egy válaszra leszűkíteni nem lehet. Minden játékos más és más szemszögből analizálja, és éli meg a szerencsejátékot, de általában a legmegnyerőbb hirdetési forma az, ami a fent felsorolt szociális cselekvés, anyagi gondok orvosolása, kockázatvállalás élvezet, magányosság, menekvés a nehéz élethelyzetek elöl választások közül kerül ki.  A kutatás esetleges folytatását figyelembe véve érdemes lehet nagyobb hangsúlyt fektetni a különböző online szerencsejáték szolgáltató vállalatok aktivitására nem csak idehaza, hanem a külföldi piacokon, valamint a magyar és külföldi fogyasztói szokásokat és marketing fogásokat összehasonlítani, ami által el tudnánk helyezni a szerencsejáték életében betöltött hazai fogyasztást világviszonylatban

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Willing Adám
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fogyasztói szokások, kutatási módszerek, kutatásmódszertan, szerencsejáték, vásárlói magatartás, vásárlói magatartás modellek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet