Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája

Nagy Szabolcs (2023) Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (124kB)
[thumbnail of Nagy Szabolcs bírálat  (1).pdf] PDF
Nagy Szabolcs bírálat (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban kitértem a labdarúgóklubok főbb bevételi forrásaira, azoknak piaci sajátosságaira. A futballra jelentős gazdasági hatást gyakorló eseményekre. Ezek közül kiemelt figyelmet szántam a koronavírus-válság okozta gazdasági folyamatokra. Kitekintést tettem az európai elitklubok és az UEFA közti financiális konfliktusra. Diplomamunkámban a klubfutballban megtalálható különböző üzleti modelleket mutattam be, és több labdarúgó klub marketingtevékenységét is bemutattam, elemeztem. Kiemelt figyelmet szántam a magyar klubfutball sajátosságaira. Továbbá elemeztem az állami szerepvállalás mértékét a magyar futballban. Kutatásom elemzésével összetettebb képet kaptam a magyar szurkolók futballal kapcsolatos fogyasztási szokásairól, valamint megismerhettem véleményüket a magyar klublabdarúgással kapcsolatban, ahogyan az erre vonatkozó érdeklődésemet a kutatási kérdésemben is megfogalmaztam. Az egyik hipotézisemben arra tértem ki, hogy a magyar válogatott az elmúlt években kijutott a 2016-os franciaországi, (Reuters, 2015) illetve a 2021-es több országban megrendezésre kerülő (köztük Magyarországon) Európa Bajnokságra. (HírTV, 2020) Továbbá, 2022-ben második helyezést ért el az UEFA Nemzetek Ligája A ligás csoportjában. (Tamás, 2022) A fent említett jó eredmények hatására a magyar szurkolók többet foglalkoznak a labdarúgással. Kutatásom eredményei alapján továbbá azt a konklúziót is levontam, hogy ez ténylegesen helytálló, hiszen a Magyar labdarúgó-válogatott jó teljesítménye valóban pozitív hatással volt a szurkolók futball fogyasztási szokásaira. Bár a szurkolók többsége úgy véli, hogy az elmúlt 10 évben emelkedett a magyar elsőosztály színvonala, a további színvonal emelkedést vélték a legmeghatározóbb tényezőnek, ami miatt többször látogatnának ki NB I-es mérkőzésekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: futball, futballmenedzsment, közösségi média marketing, marketingstratégiák, üzleti stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:01
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet