Nagy Szabolcs (2023) Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Külső konzulensi bírálat_Nagy Szabolcs_HC0R5L.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (124kB) |
|
PDF
Nagy Szabolcs bírálat (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (270kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban kitértem a labdarúgóklubok főbb bevételi forrásaira, azoknak piaci sajátosságaira. A futballra jelentős gazdasági hatást gyakorló eseményekre. Ezek közül kiemelt figyelmet szántam a koronavírus-válság okozta gazdasági folyamatokra. Kitekintést tettem az európai elitklubok és az UEFA közti financiális konfliktusra. Diplomamunkámban a klubfutballban megtalálható különböző üzleti modelleket mutattam be, és több labdarúgó klub marketingtevékenységét is bemutattam, elemeztem. Kiemelt figyelmet szántam a magyar klubfutball sajátosságaira. Továbbá elemeztem az állami szerepvállalás mértékét a magyar futballban. Kutatásom elemzésével összetettebb képet kaptam a magyar szurkolók futballal kapcsolatos fogyasztási szokásairól, valamint megismerhettem véleményüket a magyar klublabdarúgással kapcsolatban, ahogyan az erre vonatkozó érdeklődésemet a kutatási kérdésemben is megfogalmaztam. Az egyik hipotézisemben arra tértem ki, hogy a magyar válogatott az elmúlt években kijutott a 2016-os franciaországi, (Reuters, 2015) illetve a 2021-es több országban megrendezésre kerülő (köztük Magyarországon) Európa Bajnokságra. (HírTV, 2020) Továbbá, 2022-ben második helyezést ért el az UEFA Nemzetek Ligája A ligás csoportjában. (Tamás, 2022) A fent említett jó eredmények hatására a magyar szurkolók többet foglalkoznak a labdarúgással. Kutatásom eredményei alapján továbbá azt a konklúziót is levontam, hogy ez ténylegesen helytálló, hiszen a Magyar labdarúgó-válogatott jó teljesítménye valóban pozitív hatással volt a szurkolók futball fogyasztási szokásaira. Bár a szurkolók többsége úgy véli, hogy az elmúlt 10 évben emelkedett a magyar elsőosztály színvonala, a további színvonal emelkedést vélték a legmeghatározóbb tényezőnek, ami miatt többször látogatnának ki NB I-es mérkőzésekre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | futball, futballmenedzsment, közösségi média marketing, marketingstratégiák, üzleti stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |