A Pepsi kommunikációja és marketingstratégiája

Kruppa Nándor (2023) A Pepsi kommunikációja és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of kruppa_nandor_dxt86l_szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
kruppa_nandor_dxt86l_szakdolgozat.pdf

Download (983kB) | Előnézet
[thumbnail of BUDAPESTI GAZDASAGI EGYETEM.pdf] PDF
BUDAPESTI GAZDASAGI EGYETEM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (291kB)
[thumbnail of KÜLSŐ KONZULENSI BÍRÁLAT,ÉRTÉKELÉS.pdf] PDF
KÜLSŐ KONZULENSI BÍRÁLAT,ÉRTÉKELÉS.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (80kB)
[thumbnail of Kruppa.Nandor_belso.biralat_ML.pdf] PDF
Kruppa.Nandor_belso.biralat_ML.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Pepsi stratégiáját és kommunikációját és azoknak a hatékonyságát vizsgáltam. Ahhoz, hogy egy pontos képet alkothassak ezekről, első sorban meg kellett értenem a fogyasztók magatartását. Szekunder kutatásom első alfejezetében ismertetem, hogy milyen döntéshozatali folyamatok léteznek, hogy milyen tényezők hatnak a fogyasztóra egy vásárlás során, illetve azt, hogy milyen az ideális kapcsolat márka és fogyasztó között. Ezek az információk egy sikeres márka alappillérei. Ha egy márka ismeri a fogyasztót, tud hatni rájuk, meg tudja szólítani őket sokkal nagyobb az esélye, hogy kitűnjön a versenytársakkal túltelített piacon. Miután a cég kellőképpen ismeri a célközönségét, el kell döntenie milyen módon kívánja őket megszólítani. Szekunder kutatásom második alfejezetében, a Pepsi számára legrelevánsabb marketingkommunikációs eszközöket vizsgáltam. Mivel a Pepsi célcsoportja a 30 év alatti korosztály, a leghatékonyabban az online térben tudják őket megszólítani. Ez azért van, mivel a fiatalabb generációk egyre inkább az interneten szocializálódnak, idejük nagy részét az online térben töltik. Emellett ez a legolcsóbb és legpontosabban targetálható felület egy vállalkozás számára. A Pepsi egyik remek kezdeményezése, hogy fesztiválokon és fiatalok által frekventált helyeken állít fel kitelepüléseket, ahol a rivális márka, a Coca-Cola termékeivel hasonlítják össze a sajátjukat, ezáltal számukra releváns alanyokkal tudnak kétirányú kommunikációt kezdeményezni. A fogyasztók magatartása és a lehetséges, Pepsi számára releváns marketing kommunikációs eszközök bemutatása után, a szekunder kutatásom harmadik alfejezetében, egy sikeres marketing stratégia legfontosabb elemeit vizsgáltam. Ahhoz, hogy egy pontos és átfogó elméleti háttere legyen a szakdolgozatomnak a különböző fejezetkhez tartozó szakirodalmat, folyóiratokat, kutatási eredményeket, aktuális- statisztikákat és napi cikkeket tanulmányoztam. Az elméleti háttér megírása után, különböző hipotéziseket állítottam fel melyeket a primer kutatásomban vizsgáltam. A szekunder kutatásom után fontosnak tartottam, hogy a keresleti (Pepsi magyarországi vállalata) és a kínálati (fogyasztók) oldalt is vizsgáljam. A primer kutatásomban így két módszert is alkalmaztam. A kvalitatív kutatási módszerek közül a mélyinterjút választottam és lehetőségem nyílt a Pepsi magyarországi vállalatának brand managere-ének feltennem a kérdéseimet. Az elméleti kutatásom egy jó kiindulási pontot adott azzal kapcsolatban, hogy milyen kérdések azok, amik fontosak lehetnek a dolgozatommal kapcsolatban. A mélyinterjú által egy pontos képet kaptam a Pepsi magyarországi helyzetéről és terveiről. Zubály Ildikóval kitértünk a cég erősségeire, gyengeségeire, lehetőségeire és veszélyeire egyaránt, így ezen információk felhasználásával készítettem egy SWOT elemzést. A kvalitatív kutatás eredményeinek összegzése után újabb hipotézisek merültek fel bennem, melyeket a kvantitatív kutatás eredményeinél vizsgáltam. A kvantitatív kutatási módszerek közül az online kérdőívezést találtam a leghatékonyabbnak, mivel ezzel a módszerrel lehet a leggyorsabban sok embert elérni, ingyen. A kérdőívben 17 kérdés szerepelt, melyeket öt szakaszra bontottam, hogy a differens témák jobban elkülönüljenek egymástól. A kérdőívet 471 ember töltötte ki. A kutatás nem minősül reprezentatívnak, mivel a válaszadók közel 2/3-a az én korosztályom és olyan alanyok is kitöltötték, akik nem fogyasztanak kólát. A kvantitatív kutatásnál a legnagyobb hangsúlyt a fogyasztó és márka közötti kapcsolatra helyeztem, hogy minél pontosabb képet kapjak arról, hogy melyek azok a tényezők melyek befolyásolják az alanyt egy vásárlási döntésnél.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kecskeméti Éva
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Mucha László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, kommunikáció, marketingkommunikáció, marketingstratégia, márka, márkahűség, Márkaszemélyiség, Pepsi, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:00
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:00
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/44086

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet