Bakonyi Viktória (2023) A Szekszárdi borvidék, a főbb helyi borászátok marketing szempontú elemzése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
pctgre.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BAKONYI VIKTÃ-RIA SZAKDOLGOZAT Ã-RTÃ-KELÃ-SE.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (114kB) |
|
PDF
2023. 1 mester dolgozat Bakonyi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témaválasztását a szakterület felé való érdeklődésem indokolja, valamint a téma aktuálisát is egy fő szempontnak tekintettem. A szakdolgozatom témáját a szakmai érdeklődés mellett az egyetemi éveim alatt megszerzett tudás szintén befolyásolta, amikor a Szekszárdi borvidék és helyi borászatok marketing szempontú megismerését választottam célomul. Meg szerettem volna ismerni közelebbről a hazai borkultúrát. A témaválasztáshoz továbbá hozzájárult az egyéni kötődésem is, hiszen a Szekszárdi borvidéken születtem és nőttem fel. Minden év szeptemberében a szüret nagyapám tanyáján családi hagyománynak számított gyermekkoromban, amelyre máig pozitív emlékként tekintek vissza, akárcsak a Szekszárdi Szüreti Napokra, amit ma már más szemszögből értékelek, mint régen. Most már inkább a Szekszárdi borvidék borászatainak, pincészeteinek a kínálata az, ami fontossá vált számomra. Véleményem szerint a választott téma aktualitását az magyarázza, hogy napjainkban a marketing jelentősége egyre meghatározóbb, és a marketing eszközök használata is egyre fontosabb. A borászatok egyre nagyobb számban felismerik azt a tényt, hogy a marketing eszközök használata szinte nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hosszú távon sikeresek legyenek a hazai és a nemzetközi piacon, továbbá egyre többen kihasználják azokat a marketing adta lehetőségeket, amelyeknek a segítségével megfelelőbb működést és nagyobb nyereséget lehet elérni. A rendszerváltás után a magyar borpiac óriási átalakuláson ment keresztül és megy keresztül jelenleg is, megváltozott az árpolitika, a termékpolitika, illetve a marketingkommunikáció is. Az elmúlt években növekedett az érdeklődés a bor iránt, a borhoz való értés divat lett, és az emberek egyre nagyobb része a minőségi borokat kedveli. Úgy gondolom, hogy a bormarketingnek azért is nagy jelentősége van, mivel folyamatosan változnak a borfogyasztási és a borvásárlási szokások. A szekszárdi borászok tudatában vannak annak, hogy a borkészítés középpontjában a minőségi áll, nem a mennyiség. A szakdolgozatom megírásában az általam vizsgált témához kapcsolódó elektronikus és nyomtatott szekunder adatok, valamint a tanulmányaim alatt megszerzett ismeretek adnak segítséget. Az összegyűjtött szekunder forrásaim a téma átfogó megismerését és áttekintését segítik, a primer kutatásom pedig segít majd választ adni az olyan kérdésekre, amelyekre eddig még nem kaptam választ. Javarészt a magyar borágazat, a hazai borvidékek és a bormarketing témakörébe tartozó szakirodalmakat fogok alkalmazni. A borvásárlási és borfogyasztási szokások megismeréséhez primer kutatást fogok használni. Egy névtelenül kitölthető online kérdőívet állítok majd össze, amely a 18 éven felüli magyar borfogyasztó lakossághoz szól. A dolgozatom fő célja megkérdőjelezni azt a mondást, hogy „a jó bornak nem kell cégér”. Úgy vélem, napjainkban a kiváló minőség mellett a tudatos marketingmunka is szükséges a borászat sikerességéhez azért is, mert egyre többen vannak jelen a borpiacon, fokozódik verseny. Célom egy általános helyzetkép a magyar borpiaci helyzetről, valamint hogy a szekunder adatok mellett aktuális információt szerezzek a Szekszárdi borászatok helyzetéről, ismertségéről, és a kérdőívem eredményei alapján elfogadjam vagy elutasítsam az általam felállított hipotéziseket. Összesen 4 hipotézist állítottam fel, amelyeknek a teljesülését kívánom vizsgálni: H1 Azok a vásárlók, akik hajlandóak kiadni több, mint 1000 Ft-ot palackozott borra, ők leginkább hipermarketben/szupermarketben vagy egyéb élelmiszerüzletekben vásárolnak bort. H2 A koronavírus hatására az online borvásárlások száma kiemelkedően magas. H3 A fiatalabb korosztály többet hajlandó kiadni a palackozott borra, mint az idősebb korosztály. H4 A borhoz kapcsolódó legismertebb marketingelemek a borfesztiválok. A magyar borágazatot szeretném bemutatni a szakdolgozatom első részében, ezen belül is a bortermelést, a borfogyasztást, a borvidékeket és borrégiókat, az EU borpiaci szabályozását, valamint a fejezet végén a borágazat SWOT analízisét ismertetném. A szakdolgozat második felében bemutatom a Szekszárdi borvidék helyzetét, jellemzőit.. A szakdolgozat második részében a főbb szekszárdi borászatokat vizsgálom a 7P segítségével, majd ezt követően következtetéseket vonok le az elemzés kapcsán, valamint lehetséges javaslatokat teszek a marketingtevékenységük hatékonyságának javítását illetően. Végül a kérdőívemre adott válaszok alapján összegzem az eredményeket, és javaslatok fogalmazok meg, amivel zárom a dolgozatom. A bormarketinget szeretném átfogóan elemezni szekunder adatok segítségével a következő fejezetben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bor, borászat, borkultúra, bormarketing, közösségi média |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:00 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |