A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége

Major Ilona Gabriella (2023) A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of kérdőív.pdf] PDF
kérdőív.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Major Ilona (Kalocsai Péter).pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Major Ilona (Kalocsai Péter).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (170kB)
[thumbnail of Major Ilona Gabriella 2023 január ZV bírálat.pdf] PDF
Major Ilona Gabriella 2023 január ZV bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (548kB)

Absztrakt (kivonat)

A FOODPANDA.HU MARKETINGSTRATÉGIÁJA ÉS DIGITÁLIS PLATFORMOKON MEGJELENŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGE   A szakdolgozatom fő témája a foodpanda marketingstratégiájának vizsgálata volt, és a márkanév váltást követő online és offline hirdetéseit, megjelenéseit gyűjtöttem össze. Bemutattam röviden, hogy milyen változásokon ment keresztül az évek során a Magyarországon indult ételkiszállítással foglalkozó kisvállalkozás, a Netpincér? Hogyan vált a nemzetközi Delivery Hero tagjává? Mit érdemes erről a nemzetközi cégről tudni? A STEEP -elemzés kapcsán a nemzetközi szinten is elérhető eredményeket mutattam be, kitértem a környezetvédelmi törekvéseikre, jótékonysági és állatjóléti kezdeményezéseikre. Elemeztem, hogy a nehezedő gazdasági környezetben hogyan tud helyt állni, hogy megtartsa piaci pozícióját? Kíváncsi voltam, milyen aktív marketingtevékenységeket végeznek a vevők és munkavállalóik felé? A SWOT elemzésben a magyarországi foodpanda helyzetét mutattam be. A Porter -féle elemzésben pedig felsoroltam azokat az erőket, amik a cégre hatnak ebben az iparágban; a legnagyobb versenytársát, a Wolt-ot is szemügyre vettem. A primer kutatás keretében megkérdezéses vizsgálatot végeztem. Kutatási kérdéseim a következők voltak: milyen szokások jellemzik a fogyasztót, milyen ételeket szoktak leginkább rendelni? Van-e negatív tapasztalatuk a szolgáltatással kapcsolatban? Mit javasolnak, a foodpanda miben tudna még fejlődni? Kvantitatív kutatásom során a kérdőívet 177 fő töltötte ki. Az eredmény nem mondható reprezentatívnak. A Facebook-on különböző csoportokban osztottam meg a kérdőívet hólabda módszerrel. A válaszadók inkább semlegesen, kissé pozitívan fogadták a márkanév váltást, és az ezt követő színvilág változást! Javaslatuk szerint vannak olyan dolgok, amikben tudna még fejlődni a cég: pl. különböző akciók törzsvásárlóknak, kuponos akciók, ingyenes kiszállítás. Még több kupont, kedvezményt biztosító nyereményjátékok és törzsvásárlói program elindítása is sokaknak okozna örömet. A jövőben akár az ételkiszállításban, akár az élelmiszer kiszállításban van lehetőség a vevőkör bővítésére: még több futár alkalmazása, még nagyobb terület kiszolgálása pl. vidéken, vagy Budapest külső kerületeiben lenne elfogadható a bővítés. A válaszadók szeretnék, hogy az applikációt még több funkcióval lássák el. Összegzésként megállapíthatom, hogy kutatásom kérdésfelvetéseire választ kaptam, kutatási eredményemben látszanak javaslatok a termékfejlesztésre. A válaszok alapján a hipotézisem is beigazolódott: márkanév váltást követően szívesen használják továbbra is a szolgáltatást a válaszadók, de a cégnek figyelni kellene arra, hogy ezt a hűséget jutalmazzák.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kalocsai Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális platformok, étterem, food industry, házhozszállítás, marketingstratégia, q-commerce, szállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 14:00
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 14:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet