Major Ilona Gabriella (2023) A foodpanda.hu marketingstratégiája és digitális platformokon megjelenő marketing tevékenysége. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
kérdőív.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes Major Ilona (Kalocsai Péter).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (170kB) |
|
PDF
Major Ilona Gabriella 2023 január ZV bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (548kB) |
Absztrakt (kivonat)
A FOODPANDA.HU MARKETINGSTRATÉGIÁJA ÉS DIGITÁLIS PLATFORMOKON MEGJELENŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGE A szakdolgozatom fő témája a foodpanda marketingstratégiájának vizsgálata volt, és a márkanév váltást követő online és offline hirdetéseit, megjelenéseit gyűjtöttem össze. Bemutattam röviden, hogy milyen változásokon ment keresztül az évek során a Magyarországon indult ételkiszállítással foglalkozó kisvállalkozás, a Netpincér? Hogyan vált a nemzetközi Delivery Hero tagjává? Mit érdemes erről a nemzetközi cégről tudni? A STEEP -elemzés kapcsán a nemzetközi szinten is elérhető eredményeket mutattam be, kitértem a környezetvédelmi törekvéseikre, jótékonysági és állatjóléti kezdeményezéseikre. Elemeztem, hogy a nehezedő gazdasági környezetben hogyan tud helyt állni, hogy megtartsa piaci pozícióját? Kíváncsi voltam, milyen aktív marketingtevékenységeket végeznek a vevők és munkavállalóik felé? A SWOT elemzésben a magyarországi foodpanda helyzetét mutattam be. A Porter -féle elemzésben pedig felsoroltam azokat az erőket, amik a cégre hatnak ebben az iparágban; a legnagyobb versenytársát, a Wolt-ot is szemügyre vettem. A primer kutatás keretében megkérdezéses vizsgálatot végeztem. Kutatási kérdéseim a következők voltak: milyen szokások jellemzik a fogyasztót, milyen ételeket szoktak leginkább rendelni? Van-e negatív tapasztalatuk a szolgáltatással kapcsolatban? Mit javasolnak, a foodpanda miben tudna még fejlődni? Kvantitatív kutatásom során a kérdőívet 177 fő töltötte ki. Az eredmény nem mondható reprezentatívnak. A Facebook-on különböző csoportokban osztottam meg a kérdőívet hólabda módszerrel. A válaszadók inkább semlegesen, kissé pozitívan fogadták a márkanév váltást, és az ezt követő színvilág változást! Javaslatuk szerint vannak olyan dolgok, amikben tudna még fejlődni a cég: pl. különböző akciók törzsvásárlóknak, kuponos akciók, ingyenes kiszállítás. Még több kupont, kedvezményt biztosító nyereményjátékok és törzsvásárlói program elindítása is sokaknak okozna örömet. A jövőben akár az ételkiszállításban, akár az élelmiszer kiszállításban van lehetőség a vevőkör bővítésére: még több futár alkalmazása, még nagyobb terület kiszolgálása pl. vidéken, vagy Budapest külső kerületeiben lenne elfogadható a bővítés. A válaszadók szeretnék, hogy az applikációt még több funkcióval lássák el. Összegzésként megállapíthatom, hogy kutatásom kérdésfelvetéseire választ kaptam, kutatási eredményemben látszanak javaslatok a termékfejlesztésre. A válaszok alapján a hipotézisem is beigazolódott: márkanév váltást követően szívesen használják továbbra is a szolgáltatást a válaszadók, de a cégnek figyelni kellene arra, hogy ezt a hűséget jutalmazzák.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális platformok, étterem, food industry, házhozszállítás, marketingstratégia, q-commerce, szállítás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 14:00 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 14:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |