A tartalomgyártók kora, az influencer marketing platformjai és azok sajátosságai

Kemény Alexandra Imola (2023) A tartalomgyártók kora, az influencer marketing platformjai és azok sajátosságai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kemény_Alexandra_végleges_szakdolgozat.pdf] PDF
Kemény_Alexandra_végleges_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Biralat_Kemeny_Alexandra.pdf] PDF
Biralat_Kemeny_Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Kemeny_Alexandra_szakdolgozat_kulso_biralat.pdf] PDF
Kemeny_Alexandra_szakdolgozat_kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (60kB)

Absztrakt (kivonat)

A mai világban tagadhatatlan, hogy mindent és mindenkit behálóz az online világ. Az X generációtól az Alfa generációig a legtöbb ember ismeri és előszeretettel használja az internetet, melynek a közösségi média vált a középpontjává. Az idő múlásával a különböző marketing megoldások mellett kialakult a ma már széles körben ismert és használt influencer marketing, mely téma szakdolgozatom középpontjában áll, a fókuszba pedig az általuk használt közösségi média platformokat állítottam. A dolgozat célja hipotéziseim alátámasztásán kívül az, hogy fényt derítsek arra, hogy 2022-ben, az internet világában mely az a közösségi média platform, amely a legmegfelelőbb az influencer marketing számára. Górcső alá vettem a Facebook, Instagram, YouTube és TikTok sajátosságait, megvizsgáltam ezen közösségi média oldalak előnyeit, hátrányait, az interakciókat és a követőszám alakulását, majd a kapott eredményeket összevetettem. Diplomamunkámban két féle primer kutatást alkalmaztam, elsősorban egy kvantitatív kérdőíves megkérdezést készítettem, majd kvalitatív mélyinterjúkat. Kutatásom célcsoportja az aktív közösségi média felhasználók voltak. Szakdolgozatom során bebizonyosodott, hogy az influencerkedés már rég nem csak egy hobbi, hanem az idő múltával iparággá fejlődött, az alkotói gazdaság pedig egyre nagyobb csúcsokat ér el. A márkák nagy része használja ezt a reklámozási formát, melynek hatékonysága megjelenése óta töretlen. A befolyásolókat még a kovid járvány sem tudta megállítani, a globális piac még 2020-ban és 2021-ben is növekedett.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Ormoshegyi Nóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: facebook, influencer, Instagram, interakció, közösségi média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:59
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet