A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben

Majnik Roland László (2023) A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben_Majnik Roland László_F4X3GH_20221208.pdf] PDF
A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben_Majnik Roland László_F4X3GH_20221208.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Majnik_Roland_szakdolgozati_bírálat_Keresztes_Dávid_20230106.pdf] PDF
Majnik_Roland_szakdolgozati_bírálat_Keresztes_Dávid_20230106.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (172kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Majnik Roland László.pdf] PDF
Bírálat_belső_Majnik Roland László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatot áttekintve megismerkedhettünk a digitalizáció és digitális transzformáció fogalmáról, emellett megvizsgálásra került a digitalizáció megjelenésének folyamata a felsőoktatásban, bemutatásra került, hogy mely technológiai változások voltak hatással a digitalizáció és digitális eszközök megjelenésére a felsőoktatásban. Készítésre került egy esettanulmány, melyben be lett mutatva a Zoom videokonferencia eszköz gyors fejlődése a koronavírus hatására, és ismertetve lett, hogy ez miként hatott a piaci versenytársakra, és az ezen eszközök által nyújtott szolgáltatások gyors fejlődésére. Ezután megvizsgálásra került hazánk digitális fejlettsége társadalmi szempontból, hiszen úgy vélem fontos megismerni a digitalizáltság átfogó helyzetét hazánkban ahhoz, hogy értelmezhető legyen a felsőoktatási digitalizáltság helyzete ehhez képest. Ezt követően az OECD tanulmányait alapul véve lett megvizsgálva hazánk felsőoktatási digitalizáltságának helyzete három fő aspektus alapján, melyek a Digital readiness, a Digital Practices, és a Digital Performance voltak. Ezeket megvizsgálva kialakulhatott a kép, miszerint hazánk oktatása technológiailag fel van készülve a digitalizációra, viszont nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az oktatók és hallgatók megfelelő támogatására, olyan személyzet képzésére, akik fel vannak készítve ezen eszközök kezelésére és karbantartására. Emellett szükség van a hallgatók támogatására a megfelelő digitális eszközökhöz (számítógép, tablet) való hozzáférésben, melyre, habár volt kormányzati intézkedés, fontos lenne az intézményeknek is egységesen biztosítani az ezen eszközökhöz való hozzáférést a hallgatók és oktatók számára egyaránt. Továbbá leszűrhető lett a visszamérés fontossága, melyhez elengedhetetlennek tartom a különböző tanulásmenedzsment-eszközök és az egyes adat és információ gyűjtésére szolgáló eszközök központi egységesítését, melyek segítségével az intézmények teljesítményének visszamérhetősége sokkal pontosabbá válhat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális kor, felsőoktatás, online education, távoktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:59
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet