Majnik Roland László (2023) A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A digitalizáció szerepének és hatásainak vizsgálata a felsőoktatási intézményekben_Majnik Roland László_F4X3GH_20221208.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Majnik_Roland_szakdolgozati_bírálat_Keresztes_Dávid_20230106.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (172kB) |
|
PDF
Bírálat_belső_Majnik Roland László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatot áttekintve megismerkedhettünk a digitalizáció és digitális transzformáció fogalmáról, emellett megvizsgálásra került a digitalizáció megjelenésének folyamata a felsőoktatásban, bemutatásra került, hogy mely technológiai változások voltak hatással a digitalizáció és digitális eszközök megjelenésére a felsőoktatásban. Készítésre került egy esettanulmány, melyben be lett mutatva a Zoom videokonferencia eszköz gyors fejlődése a koronavírus hatására, és ismertetve lett, hogy ez miként hatott a piaci versenytársakra, és az ezen eszközök által nyújtott szolgáltatások gyors fejlődésére. Ezután megvizsgálásra került hazánk digitális fejlettsége társadalmi szempontból, hiszen úgy vélem fontos megismerni a digitalizáltság átfogó helyzetét hazánkban ahhoz, hogy értelmezhető legyen a felsőoktatási digitalizáltság helyzete ehhez képest. Ezt követően az OECD tanulmányait alapul véve lett megvizsgálva hazánk felsőoktatási digitalizáltságának helyzete három fő aspektus alapján, melyek a Digital readiness, a Digital Practices, és a Digital Performance voltak. Ezeket megvizsgálva kialakulhatott a kép, miszerint hazánk oktatása technológiailag fel van készülve a digitalizációra, viszont nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az oktatók és hallgatók megfelelő támogatására, olyan személyzet képzésére, akik fel vannak készítve ezen eszközök kezelésére és karbantartására. Emellett szükség van a hallgatók támogatására a megfelelő digitális eszközökhöz (számítógép, tablet) való hozzáférésben, melyre, habár volt kormányzati intézkedés, fontos lenne az intézményeknek is egységesen biztosítani az ezen eszközökhöz való hozzáférést a hallgatók és oktatók számára egyaránt. Továbbá leszűrhető lett a visszamérés fontossága, melyhez elengedhetetlennek tartom a különböző tanulásmenedzsment-eszközök és az egyes adat és információ gyűjtésére szolgáló eszközök központi egységesítését, melyek segítségével az intézmények teljesítményének visszamérhetősége sokkal pontosabbá válhat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, digitális kor, felsőoktatás, online education, távoktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:59 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |