Rendezvényszervezési trendek változása

Molnár Kinga (2023) Rendezvényszervezési trendek változása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Molnarova_Kinga_DNU2QK_szakdolgozat.pdf] PDF
Molnarova_Kinga_DNU2QK_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Értékelés.pdf] PDF
Értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (287kB)
[thumbnail of Molnárová Kinga.pdf] PDF
Molnárová Kinga.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (150kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a rendezvényszervezés trendjeit vizsgáltam. A COVID-19 járvány alatt a személyes jelenlétű rendezvényeket felváltották az online rendezvények, illetve a szigorú járványügyi szabályok feloldását követően a hibrid rendezvények is engedélyezésre kerültek. Kutatásomban arra fókuszáltam, hogy ezek a rendezvényformák megmaradnak-e, avagy teljes egészében visszatérnek a személyes jelenlétű rendezvények.Kutatásom során szekunder és primer kutatást is végeztem. Szekunder kutatásomban feldolgoztam és szintetizáltam az idevonatkozó forrásokat. Áttekintettem a rendezvénnyel, a rendezvényszervezéssel, rendezvényszervezővel kapcsolatos definíciókat, fogalmakat. Meghatároztam, hogy mit is jelent az online és hibrid rendezvény fogalma. Ehhez szakirodalmi és internetes forrásokat egyaránt használtam, mivel az online és hibrid rendezvényekhez főleg internetes források állnak rendelkezésre. A szekunder kutatás során pontosítani tudtam kutatási kérdéseimet és megalkottam hipotéziseimet. Primer kutatásomban két módszert alkalmaztam. A kvantitatív kutatásban Google Forms-ban elkészítettem egy 22 kérdésből álló kérdőívet, melyet a Facebookon osztottam meg.  244 értékelhető választ kaptam, melynek eredményeit az V. fejezetben mutattam be. A kvalitatív módszer során strukturált interjút készítettem egy budapesti és egy vidéki rendezvényszervező iroda munkatársával. Ennek a célja az volt, hogy a szakemberek véleményét is megtudjam és be tudjam építeni a kutatásba. Így a fogyasztók és a rendezvényszervezés ágazat véleménye egyaránt képviselve vannak a kutatásban, melyet a szekunder kutatás már megalapozott. Kutatásom eredményei alapján az alábbiak szerint foglalom össze vizsgálataim eredményeit:A személyes jelenlétű rendezvényekre újra nagy az igény a magánfogyasztók és vállalatok, intézmények részéről is. Miután a járvány alatt az emberek ­– kényszerű módon – hónapokig kis körben összezárva és a többi embertől elzárva dolgoztak, élték minnapi életüket, érthető, hogy ebből a helyzetből szabadulni akarnak. Az ember társas lény, szeret társaságban dolgozni, szórakozni, az önmegvalósítás, kreativitás feltétele is a személyes találkozások motiváló és inspiráló közege. A szórakozással, ünnepléssel, művelődéssel kapcsolatos, illetve gyermekrendezvények személyes jelenléttel kerülnek megrendezésre.A személyes jelenlétű rendezvények mellett egyes típusú – főleg üzleti – rendezvények esetében, mint a meetingek, gyűlések, vagy a konferenciáknak azon szeglete, mely az aktuális témákkal foglalkozik, várhatóan többnyire marad online megoldás. Mivel a technikai háttér ezekhez a rendezvényekhez az elmúlt években kiépült és a munkatársak is többé-kevésbé jól tudják kezelni ezeket a rendszereket, logikus, hogy a továbbiakban is használni kívánják azokat. Emellett szólnak olyan előnyök is, mint pl. a könnyű és gyors elérhetőség, nincsenek távolsági és földrajzi határ problémák, alacsony a költség (hisz a rendszer már kiépült), nem kell utaznia, szállást keresnie a résztvevőnek. A speciális étrendű és mozgássérült résztvevők is gond nélkül csatlakozni tudnak rendezvényhez. Mindamellett az is kiderült, hogy nem minden esetben előnyös ez a megoldás: a kapcsolatteremtés, kapcsolatápolás, üzletkötés praktikus színtere továbbra is a személyes találkozás. Ezekben az esetekben a bizalom és kötődés kiépítése elsőrendű feladat, ami a virtuális térben nem igazán működik.A hibrid rendezvények előreláthatóan sokáig relevánsak maradnak és nagyobb kaliberű rendezvényeknél (nagyobb létszámú, nagyobb presztízsű rendezvényeknél) várhatóan megmaradnak. Ezeknél egyértelműen látható a létszámokból, hogy van igény a személyes és online lehetőségre is. A hibrid rendezvények előnyei azonosak az online rendezvényeknél felsoroltakkal, de lehetőséget ad a személyes részvételre is az érdeklődők számára, így egyesítve a két rendezvénytípus előnyeit. Hátránya viszont, hogy nagy a szervezésigénye és a költségek is magasabbak.Tehát mit is hozott a pandémia a rendezvények világába? Véleményem szerint lehetőséget a növekedésre, a tevékenységek újraértelmezésére és fejlődésre, a kínálati paletta bővítésére. Az elmúlt időszakban a szakértőknek nagy kreativitásról és leleményességről kellett tanúbizonyságot tenniük és az ez idő alatt szerzett tapasztalataikat felhasználva jobb és egyedibb rendezvényeket tudnak majd megszervezni, a vevők igényeire még erőteljessebben fókuszálva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élő, hibrid, online, pandémia, rendezvény(ek), rendezvényszervezés, trendek, virtuális
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet