Hilltop borászat hazai marketingjének elemzése

Varga Ágnes Katalin (2023) Hilltop borászat hazai marketingjének elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Varga Ágnes Katalin.pdf] PDF
Szakdolgozat_Varga Ágnes Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Varga Ágnes Katalin PVÁ biralati szempontok pdf.pdf] PDF
Varga Ágnes Katalin PVÁ biralati szempontok pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (483kB)
[thumbnail of Varga Ágnes Katalin.pdf] PDF
Varga Ágnes Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (998kB)

Absztrakt (kivonat)

A szőlő, valamint a bor, mint termék az üzleti és társadalmi élet szerves részét képezi a világon, köztük Magyarországon is. A bortermelés hazánk egyik legnagyobb hagyománnyal rendelkező mezőgazdasági ágazata, melynek sokszáz éves tradíciója van.  A borászatban nagy hagyományokkal rendelkező európai országok, köztük Magyarország is nehezen tudott lépést tartani az új versenytársakkal. A bormarketing ezért kiemelt fontosságú, hiszen a világ borpiacához hasonlóan a magyar borpiac is túltermeléssel küzd, és időről időre változnak a fogyasztói és vásárlási szokások. A Hilltop borászat a magyar borpiac egyik legmeghatározóbb szereplője, az árbevétel alapján a hazai értékesítők első 10-es listáján is helyet kapott. A borászat emellett nem csak a bortermeléssel, hanem a turizmussal is foglalkozik. Elsősorban a fiatal borkedvelő fogyasztókat célozza meg, új arculatával pedig az edukációban is részt vesz. Mindezek mellett a borászat és a borbirtok nagyon aktív a közösségi média felületeken is, hiszen a fiatalabb fogyasztók ott érhetőek el elsősorban. A primer kutatásom alapján elmondható, hogy a Hilltop borászat ismertsége magas, illetve a termék kipróbáltsága is. Mivel a borászat tételeivel elsősorban az áruházak polcain találkoznak a fogyasztók, ezért az oda való bejutás kulcsfontosságú, valamint az ott megjelenés is az. Ebben az esetben nem tud a pincészet egy tapasztalt értékesítőre, vagy pincérre támaszkodni, a bornak kell eladnia magát. Éppen ezért fontos, hogy milyen a palack megjelenése, illetve a címke dizájnja, a rajta megjelenő információk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc
Külső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bormarketing, borturizmus, Hilltop borászat, marketing, Social media
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet