Varga Ágnes Katalin (2023) Hilltop borászat hazai marketingjének elemzése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Varga Ágnes Katalin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Varga Ágnes Katalin PVÁ biralati szempontok pdf.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (483kB) |
|
PDF
Varga Ágnes Katalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (998kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szőlő, valamint a bor, mint termék az üzleti és társadalmi élet szerves részét képezi a világon, köztük Magyarországon is. A bortermelés hazánk egyik legnagyobb hagyománnyal rendelkező mezőgazdasági ágazata, melynek sokszáz éves tradíciója van. A borászatban nagy hagyományokkal rendelkező európai országok, köztük Magyarország is nehezen tudott lépést tartani az új versenytársakkal. A bormarketing ezért kiemelt fontosságú, hiszen a világ borpiacához hasonlóan a magyar borpiac is túltermeléssel küzd, és időről időre változnak a fogyasztói és vásárlási szokások. A Hilltop borászat a magyar borpiac egyik legmeghatározóbb szereplője, az árbevétel alapján a hazai értékesítők első 10-es listáján is helyet kapott. A borászat emellett nem csak a bortermeléssel, hanem a turizmussal is foglalkozik. Elsősorban a fiatal borkedvelő fogyasztókat célozza meg, új arculatával pedig az edukációban is részt vesz. Mindezek mellett a borászat és a borbirtok nagyon aktív a közösségi média felületeken is, hiszen a fiatalabb fogyasztók ott érhetőek el elsősorban. A primer kutatásom alapján elmondható, hogy a Hilltop borászat ismertsége magas, illetve a termék kipróbáltsága is. Mivel a borászat tételeivel elsősorban az áruházak polcain találkoznak a fogyasztók, ezért az oda való bejutás kulcsfontosságú, valamint az ott megjelenés is az. Ebben az esetben nem tud a pincészet egy tapasztalt értékesítőre, vagy pincérre támaszkodni, a bornak kell eladnia magát. Éppen ezért fontos, hogy milyen a palack megjelenése, illetve a címke dizájnja, a rajta megjelenő információk.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bormarketing, borturizmus, Hilltop borászat, marketing, Social media |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 20. 13:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |