Bankmarketing, beyond banking és a digitalizáció alkalmazásának vizsgálata

Seres István (2023) Bankmarketing, beyond banking és a digitalizáció alkalmazásának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of avdhA4-f6cb68fa-9c3e-4e43-9d13-3133e097fc2f.pdf] PDF
avdhA4-f6cb68fa-9c3e-4e43-9d13-3133e097fc2f.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Seres István - szakdolgozat külső bírálat (2022).pdf] PDF
Seres István - szakdolgozat külső bírálat (2022).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)
[thumbnail of Seres István.pdf] PDF
Seres István.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (173kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció és mobil banking szolgáltatások elterjedésével új lehetőségek és kihívások nyíltak meg a bankszektorban. Témaválasztásom a jelenlegi környezetben már aktuális, de véleményem szerint a következő 2-3 évben válik széles körben elérhetővé és sokak által használhatóvá, akár nélkülözhetetlenné. Fontosnak tartom, hogy az egyetemi évek alatt megalapozott elméleti tudásom olyan terület feltérképezésére fordítsam, ahol a későbbiekben potenciális lehetőségem van elhelyezkedni, folyamatosan fejlődik és személyes érdeklődésem tárgyát is képezi. A korábbi évek tapasztalatai alapján jelentős mértékű változás tapasztalható a piaci működésben, ilyen tényező például a távmunkában történő foglalkoztatás hatalmas növekedése 2020-tól kezdődően. (KSH, 2022a) Jelenleg pedig az egyre emelkedő infláció állítja a cégeket új kihívások elé. (KSH, 2022b) Banki szemszögből fontos kitérnem az ügyféligények változására, mint pl.: időigényes bankfiókba járás helyett interneten keresztüli ügyintézésre váltás vagy 0-24 elérhetőség keresése chatablakon keresztül. Az igények arra ösztönzik a pénzintézeteket, hogy a hangsúlyt a bankfióki ügyintézés helyett az online térben legyenek képesek megvalósítani. A mostani növekvő rezsiárak miatt ez költségoptimalizálási lehetőség is egyben. Másik oldalról a Fintech cégek gyakorolnak nyomást a pár kattintással elérhető azonnali és költségkímélőbb megoldásaikkal. Egyre gyakrabban elérhetőek már magyar nyelven is, ezzel pedig egy szélesebb kört tudnak megcélozni hazánkban is.  Ilyen például a Revolut, amely segítségével tőzsdei ügylettől kezdve középárfolyamos valutaváltásig telefonon keresztül egy ügyfélbarát felülettel bárki meg tud tenni anyanyelvén vagy angolul.Nem utolsó sorban, ha a magyarországi viszonyokat nézzük a népesség csökkenése magával hordozza azt, hogy egy csökkenő piacról beszélünk, ahol a felnövő fiatalokat leszámítva az új ügyfeleket a konkurenciától lehet megszerezni. Ez egy rendkívül éles versenyt eredményez, amely a jegybanki és törvényi szabályzások miatt egyértelmű, rögzített keretek közé van zárva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Marosi Bence
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Külső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banking, bankmarketing, banks and banking, digitalizáció, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 20. 13:58
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 20. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet